Bältning!

Mer
10 år 4 månader sedan #634148 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bältning!
Man kan bli bältad för en bagatell om vissa personer jobbar på avdelningen nattetid.
  • parpababa
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
10 år 4 månader sedan #634149 av parpababa
Svar från parpababa i ämnet Bältning!
ja det är förjävligt.

en gång tryckte personalen en kudde mot mitt ansikte när han tyckte jag skulle hålla tyst med de verbala ticsen, de trodde jag gick runt och skrek med flit och att de trodde att jag kunde hålla tyst om jag ville vilket jag inte kunde. jag har många gånger trott att det är döda som skriker genom mig. ännu smärtsammare vid deras metoder för mina tics är att jag misstänker att det är deras mediciner som har gjort sönder något och att det uppstod tradiv tourettism. 2007 ledde de här verbala ticsen till stor förvirring och delirium, jag fick psykos pga tidigare medicinering, och vad gör de då, jo de låser in mig och ger samma mediciner som orsakade dem.
Mer
10 år 4 månader sedan #634164 av Saari
Svar från Saari i ämnet Bältning!
Jag förstår varför jag blivit bältad när det skett. Jag kan efteråt förstå att det inte gick att handskas med mig på annat sätt. När jag låg på äldrepsyk fick jag efter en bältläggning ett formulär att fylla i för att de skulle veta om jag förstod varför jag blivit bältad och om det gått rätt till. Det tyckte jag var bra, att de verkligen lyssnade.

Däremot så hade jag en "bälteskompis" i höst - en kvinna som blev bältad så fort hon välte ikull en stol. Hon gjorde ingenting egentligen. Jag höll däremot på att slå mig sönder och samman innan de lagt mig i bälte eller gett mig mediciner i tablettform eller injektioner. Oftast har jag varit dissociativ när jag blivit bältad och "vaknat" i bältsängen.
Mer
10 år 4 månader sedan #634179 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Bältning!
Jag har tack och lov aldrig blivit bältat men jag har motsatt mig inläggning väldigt starkt - och blivit LPTad.
Mer
10 år 4 månader sedan #634187 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bältning!
Jag har aldrig motsatt mig inläggning men blivit bältad och LPT:ad.
Mer
10 år 4 månader sedan #634190 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Bältning!
Varför har du blivit bältat Geta? dvs om du vill berätta....