LPT lättvindigt?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 9 månader sedan #1265549 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet LPT lättvindigt?
Okej, då vet jag. Jag fick frågan om jag ville vårdas frivilligt eller LPT och frågade vilket som innebar kortast vårdtid. Då sa läkaren att jag var ur stånd att fatta beslut o så blev det LPT. En av gångerna sa en av två skötare: "följer du med, eller ska vi ringa polisen". Så kan det gå.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265552 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet LPT lättvindigt?
Jäklar.

Kan tillägga att jag jobbade som tidningsutdelare 7 nätter i veckan och det här var på vintern, då hade jag inte sovit på 5 veckor när det här skedde. Det kan tyckas omöjligt men jag förde dagbok plus minns alltihop, men jag var ett vrak, är 178 cm och då vägde jag 49 kg. Så jag var undernärd. de mätte och vägde mig.

Det som hände sedan var att jag dels fick meds så att jag kunde sova, plus jag lärde känna alla på akutpsyk, precis alla intagna var fina personer.

Värre var att jag gick upp 30 kg på 3 månader. så kan det också vara. Mina kläder som jag kom in med passade inte så pappa fick köpa nya kläder till mig så att jag inte skulle gå i kalsonger därifrån.

Nu väger jag dock normalt, har ett bmi på 22.

Berätta mer om dina erfarenheter om du vill?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 9 månader sedan #1265553 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet LPT lättvindigt?
Oj, 30 kilo på tre månader! Jag har inte så mycket att berätta, kommer inte på något. Men min kp och en till var och hämtade mig och körde mig till mottagningen. Jag hade då inte sovit på fem dygn. Sömn är ju väldigt viktigt att få.
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1265554 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet LPT lättvindigt?
Ja fick Zyprexa maxdos då. Nu har jag Quetiapine, mycket bättre!
Sömn är a och o säger väl Nissegossen, med all rätt.
Bra tråd, kanske får man lpt för lättvindligt?

Hade ingen aning om mediciner när det här hände. Har läst på och kan typ det mesta nu.
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265557 av Geta
Svar från Geta i ämnet LPT lättvindigt?
De flesta avdelningar på psyk är låsta idag. Det blir knappt någon skillnad om man får LPT.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265558 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet LPT lättvindigt?
Akutpsyk i en storstad är såklart låst, sedan slussas man ut till låsta avdelningar, som sedan släpper ut en.