Har ni kvar era föräldrar i livet?

Mer
10 år 7 månader sedan #611173 av Utomjordingen

Man lämnar inte en mamma...


Nä, man lämnar kanske inte sin mamma. Men psykiatrin sa att det hade varit bättre om dom tog mig redan när jag var barn så hade det inte behövt gå så långt (så illa) med mig. När det gäller min pappa så har jag aldrig träffat honom. Varje gång i fyllan och om min kvinna eller någon annan tar upp ämnet om min pappa då blir jag konstig i huvudet. Jag högg häromåret sönder köksbordet med en kniv när ämnet kom upp om min pappa.

Jag ska rista nummer 666 med röd färg på/i min pappas gravsten sen om jag får veta när han är död.





Mer
10 år 7 månader sedan #611178 av maria-w
Min mamma dog när jag var femton. Jag saknar henne förstås fortfarande och blir ledsen när jag tänker på allt hon missade. Hon var några år yngre än mig när hon dog. Hon hade cancer i magsäcken. Den spred sig till lymfkärlen och då gick den inte att stoppa. Pappa vårdade henne hemma med lite hjälp av sjukvården. Jag och mina två lillebrorsor var hemma när ambulansen kom och hämtade henne. Jag kommer ihåg att jag vaknade av skenet från ambulansen och gick ner i köket. Min faster bodde hos oss under sista tiden och hon berättade att pappa hade åkt iväg med henne. Mina lillasystrar bodde hos några goda vänner.

Pappa väckte mig senare och berättade att mamma hade flyttat hem till Jesus. Jag blev chockad och grät en stund. Sen gick han vidare och berättade för mina bröder. Jag hörde att min yngsta lillebror grät av djup sorg och övergivenhet. Pappa hämtade hem mina lillasyrror samma dag för att vi skulle få vara tillsammans. Jag tänkte att nån i familjen måste hålla ihop för alla var så ledsna så för mig kom sorgen ut på andra sätt senare.

Alla mina syskon har landat igen med fötterna på jorden och pappa är lyckligt gift. Vi bor på lite olika ställen så vi träffas inte så ofta men vi har jättekul när vi träffas. Vi kommer att fira jul ihop och semestra en helg uppe i höga kusten. Alla har barn så kusinerna brukar leka till sent in på natten när vi träffas.
Mer
10 år 7 månader sedan #611180 av Fantasio
Både mamma o pappa lever, fast pappa är ofta trött. Min mamma är förmodligen världens bästa mamma. Jag kan ställa de mest knasiga frågor och hon har alltid bra svar. De förtjänar en bättre son än den jag är.
Mer
10 år 7 månader sedan #611186 av Kloppe
:( Själv avskyr jag och föraktar mina föräldrar. De har verkligen gjort allt fel i sina liv. :evil:
Fadern är vid liv (jobbar fortfarande vid 69års ålder), morsan död sedan länge. :stopp

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
10 år 7 månader sedan #611187 av Geta
De gjorde väl så gott de kunde trots att de misslyckades med oss. :tänk
Mer
10 år 7 månader sedan #611189 av maria-w
Jag skulle velat ha en mamma.