Hur fungerar det i kyrkan, med schizofreni?!

Mer
8 år 3 månader sedan #800009 av Zoidar
Ska jag rekommendera en kyrka för schizofrena, så skulle det nog vara stillsamma kyrkor. Gärna någon gammal luthersk kyrka, där det sjungs psalmer och där det finns vila. En kyrka där man tar bibeln på allvar och predikar evangelium och inte bara vad som folk tycker är roligt att höra.


Anchored in Christ ✟

Mer
8 år 3 månader sedan #800044 av Geta
Gillar inte när kyrkor är politiska.
Mer
8 år 3 månader sedan #800073 av IngeF
Kirken har alltid vært politisk. Spredningen av Kristendommen skjedde med Keiserens våpenmakt. Den hellige ånde hadde ingenting med saken å gjøre. Så er det en annen sak at kyrkelige folk elsker svakhet i andre, så man får være deres empatiobjekt. Slik er det med terapeuter også.
Mer
8 år 3 månader sedan #800078 av Geta
Vänstern i Sverige gillar också svaghet. De blev provocerade av Alice Teodorescus
Sommarprogram i radio. De kallade henne för husblatte, när hon påstod att genom
ansträngning kan man lyckas som invandrare i Sverige.
Mer
8 år 3 månader sedan #800086 av IngeF
Det er også nettopp derfor venstrepolitikere liker sinnssykdom, (i andre). Man må heller ikke glemme at Sveriges selvforståelse siden 1960-tallet har vært som verdens mest terapeutiske land. Jeg tenker som så at asylsøkere i teorien har bedre forutsetninger for bidra til samfunnet enn schizofrene, men synes det er underlig at kristne og sekulære feminister er de ivrigste tilhengerne av islamsk innvandring.

www.nrk.no/norge/frp-listhaug_-_ ... 1.12633044
Og hvem kan vel glemme denne kritikken av nettopp FrP fra Söta Bror:

www.aftenposten.no/meninger/deba ... 72233.html
Mer
8 år 3 månader sedan #800089 av Geta
Man är på islams sida därför att man inte gillar USA och Israel. Min fiendes fiende är min vän.