Enkla spartips - kom med förslag.

  • Miika
  • Besökare
  • Besökare
7 år 7 månader sedan #867071 av Miika
Svar från Miika i ämnet Enkla spartips - kom med förslag.
Här är några tips från mig. Ta tid och jämför olika företag. T ex jag har Tele2 och ringde och skulle säga upp mitt abonnemang då jag hittat billigare alternativ, det slutade med att jag fick 20% rabatt plus extra mycket surf. Från 199:- till 158:- bara så där för att de ville ha kvar mig som kund (Jag ringer och sms:ar mycket)En annan sak, många företag tar mycket betalt för pappersfaktura, t ex T3 vill ha 39 kr och jag bytte till autogiro, många bäckar små
Mer
7 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #867086 av memphis
ibland när jag inte har några nya dammsugarpåsar, speciellt om hundarna fäller o det mest är hundhår i den gamla påsen, drar jag ut det gamla hundhåret o skräpet o använder påsen en gång till. fungerar jättebra en gång till.

Spara väldigt mycket om du kan undgå frisör åtminstone delvis av gångerna. Klippa dig själv eller be någon du känner typ en kompis eller mamma. Är man helt kortklippt kan en klippmaskin vara bra runt öronen o nacken. Tjänar man in på första användningen. En damklippning kostar ju 400-600 som billigast. Mycket pengar på ett år.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
  • Miika
  • Besökare
  • Besökare
7 år 7 månader sedan #867101 av Miika
Svar från Miika i ämnet Enkla spartips - kom med förslag.
Jag har hittat en salong som tar 130 kr för klippning, finns på tre ställen i stan
Mer
7 år 7 månader sedan #867136 av Utomjordingen
Är lite förkyld nu! Kom då på att det är bättre med näsdukar istället för papper. Det är bara att tvätta näsdukarna sen istället för att slösa på en massa papper.
Mer
7 år 6 månader sedan #873428 av Maxjohan1983
Anställ ett syskon till att trimma skägg, klippa en och städa hemma. Mycket bättre än boendestöd. Och känns mycket trevligare med. Eftersom det kan vara ganska mycket nytt folk i omlopp. Och det tycker jag har varit lite obekvämt. Tidigare när jag hade stödboende. Plus, att man bara känner sig ivägen. Jag betalar syrran dubbelt det för en rejäl städning i månaden. Men då känns det också rätt på alla sätt.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
7 år 6 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #873510 av Cider
Vågar man betala sina räkningar på bibblans datorer? Är orolig för säkerheten. Har mest autogiro så det blir bara 1-2 räkningar i månaden. Ska testa betala med mobilen nästa gång.

Vi kan inte garantera något; så bibliotekarien när jag frågade om det var säkert att använda bibblans datorer för räkningar. Hade/har i tankarna att gå dit med bankdosan men helt trygg kommer jag nog inte känna mig.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.