Hur många av er har jobb eller sysselsättning?

Mer
7 år 9 månader sedan #844176 av Zoidar
Jag satte mig på arbete trots att jag bara arbetar 40-50h i månaden.

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 9 månader sedan #844234 av Nissegossen
Bevare mig väl! Det var han som fick besök i hemmet av religiösa från någon kristen kyrka och de var även vänner till honom och de berättade om himlen där allt som var, var att man fick ett nytt liv. mannen som var gammal sade bevare mig väl, jag vill inte ut i skogen igen och slita ont, det vill jag inte. När man är död skall man väl få lugn och ro och inte springa runt och jobba. När man är död har man väl rätt att ligga stilla.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 9 månader sedan #844643 av Richard

charlie2 skrev:

Richard skrev: Har daglig verksamhet, 2,5 timmar om dagen, mån-tors. Fast jag brukar vara där mer, eftersom jag trivs väldigt bra där.


så vad gör du dära för något då.?
jag höll på med fin snickeri ,möbelmåleri och sådant.

Lite allt möjligt. Ibland sitter vi o spelar spel, pratar o dricker kaffe. Vi gör utflykter, ibland rätt långt som t.ex. till Ullared (runt 15-16 mil). Sen är jag en del på hantverksdelen där vi skapar genom målning, keramik, glas o lite allt möjligt.

Tidigare fanns där snickeri, smide, o montering. Då var jag på monteringen (packade skruvar o sånt), men den delen flyttades, nu är det mycket roligare.
Mer
7 år 9 månader sedan #844715 av koi
Mer
7 år 9 månader sedan #844770 av Kloppe
Har ett halvtids-jobb, och jag avskyr det

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
7 år 9 månader sedan #844783 av Melun
Jag är frälst och har det eviga livets gåva. Jag är också överstepräst som Melkisedek är. Påfrestande. Jag hänvisar till Jesaja Kap.53. Jag är Under, rådgivare, Evig Fader, Väldig Gud, Fridsfurste enligt min Gudfader.
Jag och Fadern är ett, vi är Gud och vi vill att alla människor skall bli Gud med oss. Det är Immanuel.