Att bli offentlig på jobbet

Mer
6 år 9 månader sedan #960215 av Nissegossen
Den arbetsgivare jag hade när jag fick min diagnos har från början vetat av vad ja lider av sedan jag fick diagnosen och blev omplaceringsfall på jobbet.

Kan säga att innan jag blev sjuk i sjukdomen Schizofreni hade jag kontakt med företags läkaren som jag gick till och det första jag kom in träffade jag en ssk då jag sade, jag har ont under tungan varpå jag fick en temp under tungan, jag satte den rätt på där det gjorde ont. När hon tog den frågade jag vad stod den på? Hon svarade inte slog ned tempen och gick direkt till läkaren och jag kommer omedelbart in. Hon skrev ut antibiotika och sjukskrev mig direkt.

Det var på sommar jobbet året innan jag blev anställd på Pripps. På Pripps var det en manlig företagsläkare som inte var omtyckt av flesta personalen.

Dock pratade jag med en kvinna då förman men innan jobbade hon på linan och hon sade han upptäckte min cancer och jag har mitt liv att tacka honom för. Hon berättade även att hon hade jobbat inom sjukvården och att hon tvättat 12 lik på en vecka då det var maginfluensa.

Jag hade aldrig några problem på jobbet vad gäller företagshälsovården eller överhuvudtaget med företaget jag jobbade där.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #960216 av Nissegossen
Jag har bara gott att säga om personalvården på Pripps Bryggerier, de har skött sina åligganden exemplariskt precis som de skrev i mitt betyg från dem.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #960217 av Nissegossen
:rotfl Eller då, till vår fulla belåtenhet! Ja, tacka sjutton för det, de drack ju öl som jag bryggt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #960243 av Fantasio
CODA68, hoppas det slutar väl för dig. Jag fick idiotiska arbetsuppgifter mot slutet och blev illa behandlad. Min chef, ett riktigt kräk, gav mig sparken , han sa att han pratat med facket och att det var okej med dem.
Mer
6 år 9 månader sedan #960284 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att bli offentlig på jobbet
Det sista på jobbet var att de skulle placera mig ensam i ett klädförråd. Det är ungefär som han som blev placerad ensam på en fyr.
Mer
6 år 9 månader sedan #960325 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Att bli offentlig på jobbet
Det man kan göra om man får inga arbetsuppgifter trots kontakt med Försäkringskassan och fack är att du säger till arbetsgivaren ni får 14 dagar på er att ordna fram meningsfyllda arbetsuppgifter åt mig. Får jag inte det så polisanmäler jag er för arbetsmiljöbrott till polisen. Du visar dem ett pressmeddelande du skrivit om din polisanmälan och så säger du att detta skickar jag till tidningar, radio och TV via mail. Tror att de backar efter detta pga negativ publicitet.