Att bli offentlig på jobbet

Mer
6 år 9 månader sedan #960068 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Att bli offentlig på jobbet
Företagshälsovården är betald av arbetsgivaren och går i deras ärenden. Jag skulle lägga på locket gentemot dem och inte säga så mycket till dem.
Mer
6 år 9 månader sedan #960071 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att bli offentlig på jobbet
Ja, jag var på ett möte med Kuratorn på Företagshälsovården och Överläkaren i psykiatrin. Han sparkade mig på smalbenen under bordet, när jag sa för mycket.
Mer
6 år 9 månader sedan #960119 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Att bli offentlig på jobbet
Ring din psykiater på måndag och berätta vad som hänt på jobbet. Tror det är enbart psykiatern som kan hjälpa dig och ge dig tips. Du får vara beredd på att arbetsgivaren kan vilja att du skall gå ner i halvtid, men gå aldrig med på detta utan att du fått 50 % i sjukersättning. Skaffa också ett CV och ha med i den dina betyg inför dina förhandlingar. Arbetsgivaren kan börja ljuga och säga att du varken gör eller kan något. Tag fram ditt CV då och visa dem. Kräv bevis för att de har rätt i sina påstående. Säg att du vill ajournera förhandlingen för att du måste skaffa en arbetsrättsjurist, eftersom de ägnar sig åt lögner, som är rena förtalet. Du behöver expertishjälp för att avgöra om du skall stämma arbetsgivaren för förtal. Om de säger att mötet inte kan avbrytas så säger du att du mår så dåligt att du måste hem och ringa psykiatrin om hjälp. Om du blir akut sjuk kan de inte göra något åt det.
Mer
6 år 9 månader sedan #960122 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att bli offentlig på jobbet
Kuratorn på Företagshälsovården och överläkaren på psykiatrin gick och tittade på mina betyg på administrationen, då jag jobbade på samma sjukhus, där psykiatrin var inrymd. Kan undra på vems initiativ? Läkaren talade om det för mig efteråt och sa att jag måste ha varit väldigt stark. Han syftade väl på mina betyg från olika arbeten som var ganska normala.
Mer
6 år 9 månader sedan #960164 av MsTibbs
Jag är tillsagd att vara mindre offentlig på Facebook med psyket, då vi kan förlita kunder annars!
Mer
6 år 9 månader sedan #960186 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Att bli offentlig på jobbet
Jag har bara haft "vanliga" jobb, alltså inget lönebidrag eller sådant och jag har aldrig sagt något om min sjukdom. Men det blev till slut ohållbart så jag slutade på eget initiativ. De drog faktiskt ner på mina timmar till hälften innan och då kändes det.