Är det för stressigt att arbeta på sjukhus?

Mer
4 år 2 månader sedan #1233369 av Nissegossen

krokus skrev: Oj, vad ni citerar mycket! Det blir rätt jobbigt att läsa. :?


Avsett för närmast sörjande krokus, så länge enbart for henne och mig, men ta tag i ett horne och hang med

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1233411 av memphis
Jag tror att det är för stressigt om man är stresskänslig, att jobba på sjukhus. Det sägs ju i reportage efter reportage att personalen går på knäna och blir utarbetade. Men du kan ju alltid prova.
Mer
4 år 2 månader sedan #1233457 av Admin1
Hemtjänsten har undersköterskor och jag tror det jobbet är mindre stress än sjukhus. Man jobbar mer självständigt och inte i team som på sjukhus.
Mer
4 år 2 månader sedan #1233460 av mrsearlgray

Admin1 skrev: Hemtjänsten har undersköterskor och jag tror det jobbet är mindre stress än sjukhus. Man jobbar mer självständigt och inte i team som på sjukhus.

jo har ju sökt det jag kan söka, var på intervju idag till en tjänst som personlig assistent, så får se hur det går sen har jag vänt mig till vikariepoolen inom kommunen också.
det är ju rätt stor brist inom vården så någon borde nu nappa, får se vad dom säger sen, men att jobba på sjukhuset är ju så kul, känner mig liksom hemma där. :tänk
Mer
4 år 2 månader sedan #1233463 av Geta
Särskilt att jobba kväll på sjukhus är mysigt.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1233464 av mrsearlgray

Geta skrev: Särskilt att jobba kväll på sjukhus är mysigt.

ja precis! tycker verkligen det varit jättekul att arbeta där, men vi får se! :D

ska ta och ringa enhetscheferna på sjukhuset och kolla om dom kollat på min ansökan....
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.