Är det för stressigt att arbeta på sjukhus?

Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1233163 av wasp

mrsearlgray skrev: Japp! :)

Själv fick jag lämna veterinärstudier bakom mig pga psykos. Blev inte bättre under 3-4 år så det var kört!
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1233164 av mrsearlgray
åh veterinär, vad roligt att jobba med djur, tråkigt att du fick sluta. nu mår jag ju så pass bra att jag antagligen kommer kunna jobba 50% men det är tufft på sjukhuset, har ju jobbat där tidigare men det var också väldigt roligt.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1233166 av Clean

mrsearlgray skrev:

Clean skrev: Kolla upp sjukhuset om tex dom är mycket underbemannade osv!

dom är väldigt underbemannade på annonserna söker dom 3-4 pers per annons, men är orolig om det kommer bli för stressigt... :tänk


Stressigt kommer det bli, men man kan jobba deltid (som du kanske har nämnt) och då får du nog tid att vila dig eller annat som får dig att må bra.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1233167 av mrsearlgray
jo det är ju sant! tänkte börja med 50% och se hur det går, sen kan man ju alltid tacka nej
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1233168 av Clean
Precis! Dessutom dom som jag märkt som inte jobbar verkar mycket sjukare än vad du verkar. Så det ordnar sig. Friskt vågat hälften vunnet!
Mer
4 år 2 månader sedan #1233172 av mrsearlgray

Clean skrev: Precis! Dessutom dom som jag märkt som inte jobbar verkar mycket sjukare än vad du verkar. Så det ordnar sig. Friskt vågat hälften vunnet!

haha ja kanske det, sen är jag ju rätt ambitiös och vill verkligen jobba så jag är ju inte lat på det sättet. tycker det är så förbannat tråkigt att vara sjukskriven och ha dålig ekonomi.