Är det för stressigt att arbeta på sjukhus?

Mer
4 år 2 månader sedan #1233476 av wasp
1983 hade jag ett 6 månaders jobb som assistent åt sjukhusfotografen. Som tur var är jag inte kräsmagad, en del bilder var läskiga! Fick hålla till i labbet och framkalla svartvita filmer i tank och med en Leicakamera fotografera boksidor med lithfilm (bara svart och vitt, ingen gråskala). Av negativen fixade vi blådiabilder. Vi la en speciell plast med negativen ovanpå och de skulle framkallas i ammoniakånga ur en glaskanna med ammoniak. Då blev texten på boksidorna vit och själva sida blå. Läkarna som fungerade som lärare till sjuksköterskor använde dem i utbildningssyfte. De kom med böcker och en lapp med sidan xx och xx skulle fotograferas av. Kameran satt på ett litet stativ på en skiva med en 100W lampa i alla fyra hörnen. Det var mitt rehab då. Själv var jag så nöjd att sluta 16.15 mån-tor, på fredagar stängde vi kl 14.00
Mer
4 år 2 månader sedan #1233483 av Geta
På arbetsterapeututbildningen fick vi lektioner hos sjukhusfotografen i foto.
Mer
4 år 2 månader sedan #1233488 av mrsearlgray
så! nu har jag ring och fått tag på enhetscheferna på sjukhuset, dom verkade glada över att jag ringde och visade intresse, jag skulle få höra från dom i nästa vecka! :D
Mer
4 år 2 månader sedan #1233497 av Nissegossen

wasp skrev: 1983 hade jag ett 6 månaders jobb som assistent åt sjukhusfotografen. Som tur var är jag inte kräsmagad, en del bilder var läskiga! Fick hålla till i labbet och framkalla svartvita filmer i tank och med en Leicakamera fotografera boksidor med lithfilm (bara svart och vitt, ingen gråskala). Av negativen fixade vi blådiabilder. Vi la en speciell plast med negativen ovanpå och de skulle framkallas i ammoniakånga ur en glaskanna med ammoniak. Då blev texten på boksidorna vit och själva sida blå. Läkarna som fungerade som lärare till sjuksköterskor använde dem i utbildningssyfte. De kom med böcker och en lapp med sidan xx och xx skulle fotograferas av. Kameran satt på ett litet stativ på en skiva med en 100W lampa i alla fyra hörnen. Det var mitt rehab då. Själv var jag så nöjd att sluta 16.15 mån-tor, på fredagar stängde vi kl 14.00



Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum