Hur bränner man DVD på datorn?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 8 månader sedan #144130 av
Svar från i ämnet Hur bränner man DVD på datorn?

Gäst skrev: Förresten, vet någon om någon webbsida där man kan skriva in frågor om datorer, och få svar ganska snabbt. Och där de är schyssta och inte föreslår typ program med virus eller så. gärna en sida där man snackar svenska.


eforum.idg.se/
Mer
15 år 8 månader sedan #144167 av Admin1

Gäst skrev: jag har inte ens DVD-spelare på min lånade dator, bara CD-spelare. Så jag måste fixa det här på någon annans dator, typ kommunens. Hur ser jag om datorn har brännare? En dum fråga, måste jag ha brännare för att kopiera över materialet, eller funkar det om jag använder några av programmen ni rekommenderade?


Du ser om datorn har en brännare genom att gå till Den här datorn och titta på enheterna, som finns där. Min DVD-brännare är Enhet E och där står DVD-RW-enhet. RW betyder att den både kan läsa och bränna DVD-skivor. Du måste ha en brännare för att kunna skapa en ny DVD-skiva. Programmen räcker inte.
Mer
15 år 8 månader sedan #144575 av Admin1
Vad menar du med att den nya versionen av Nero tar över datorn helt?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 8 månader sedan #144900 av
Svar från i ämnet Hur bränner man DVD på datorn?
hej igen,
jag har en Pioneer DVD-spelare som är kopplad till TV:n. På DVD-spelaren står det RW. Går det att koppla den till datorn för att spela upp och sedan bränna?
Mer
15 år 8 månader sedan #144901 av Admin1
Vad heter DVD-spelaren exakt? Modellnamn?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 8 månader sedan #144904 av
Svar från i ämnet Hur bränner man DVD på datorn?
DVD-spelaren kallas DV-393. Det verkar som man kan bränna, se denna länk: www.pioneerfaq.info/burn_guide.php