Hur bränner man DVD på datorn?

Mer
15 år 6 månader sedan #157903 av Admin1
Har du någon annan DVD-film, som du kan testa i din laptop för att se om det fungerar?
Mer
15 år 6 månader sedan #158928 av tussilago80tussilago
det har läöst sid nu. jag har laddat ned dvddecrypter och nero också. Nu kan jag kopiera DVD:s.

men jag undrar hur jag gör då jag ska,spara de kopierade filerna på datorn, i programmet Nero. Hittills har jag kopierat och direkt efter satt in en tom DVD- och sedan bränt den.

Men jag vill spara informationen från den kopierade DVD:n, på datorn. För att kunna upp flera ex av samma dvd. Hur hittar jag informationen som jag kopierat och hur lagrar jag den på datorn.

hälsningar
Ebba
Mer
14 år 8 månader sedan #241427 av Lorelei

tussilago80tussilago skrev: det har läöst sid nu. jag har laddat ned dvddecrypter och nero också. Nu kan jag kopiera DVD:s.

men jag undrar hur jag gör då jag ska,spara de kopierade filerna på datorn, i programmet Nero. Hittills har jag kopierat och direkt efter satt in en tom DVD- och sedan bränt den.

Men jag vill spara informationen från den kopierade DVD:n, på datorn. För att kunna upp flera ex av samma dvd. Hur hittar jag informationen som jag kopierat och hur lagrar jag den på datorn.

hälsningar
Ebba


Du behöver ange en målmapp, där du vill att filerna ska sparas (datorns skrivbord t.ex). Vissa program sparar som ISO-filer, andra AUDIO_TS/ VIDEO_TS

Bägge kan du bränna med Nero!

PS. Nu hoppar jag rakt in i tråden här, så vet ej om jag uppfattat din frågeställning korrekt...
Sj använder jag mest MagicISO och DvdShrink...ibland (om jag nödvändigtvis måste) Nero, om filerna ligger som AUDIO_TS/VIDEO_TS

Tycker personligen Nero suger fett (i.e processorslukande program!!) :twisted: