Hur bränner man DVD på datorn?

Mer
15 år 8 månader sedan #144912 av Nissegossen
Troligtvis får du nog ha TV kort i datorn, Förmodligen får du använda en video-s kabel eftersom det inte finns scartkabel ingång på TV kortet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 8 månader sedan #144920 av
Svar från i ämnet Hur bränner man DVD på datorn?
jag har snackat med en på Pioneers kundtjänst, och han sa på norsk-svenska att jag inte kunde bränna eller spela upp DVD:n från DVD-spelaren till datorn. Endast de nyare modellerna av Pioneer-spelare klarar av att spela upp DVD, som sitter i datorn på, på TV-skärmen. Men inte tvärtom.
Mer
15 år 8 månader sedan #144942 av Nissegossen
Tittade på länken du skickade. Du kan bara läsa DVD på den, men det verkar som att du bara kan bränna CD-skivor på den. Det är alltså en cd brännare och en DVD spelare.

Dessutom har jag program, som tillhör min dator, där jag förut hade TV kort. Det går att koppla ihop datorn med en TV men det är lite krångligt. Har dessutom inte gjort något försök att installera TV i datorn. Då hade jag gått via digitalboxen och en DVD, det borde gå att installera även En DVD spelare till hela paketet. Admin får rätta mig om jag har fel, för som sagt, jag har inte prövat ännu! Jag har dock alla kablarna kvar och det var fixt och färdigt att installera när jag slängde ut min TV. Kommer inte under överskådlig tid installera en ny TV. Då vill jag ha en ny modern med platt skärm.

Suck! 508 kr i kvartalet hade knäckt ryggen på min ekonomi...

Titta de inte ens på TV när jag hade den. Jag har dock kopplat en sändare till datorn där jag på Fm bandet tar upp signalen från datorn, så jag har stereo ljud från datorn på min stereo och kan ösa på med kräm om jag vill.

Har nyligen köpt nya trådlösa hörlurar, vilka jag har på mig på kvällar och nätter utan att störa grannarna.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 8 månader sedan #144946 av Admin1
Jag tror inte att det är en brännare utan enbart en DVD-spelare, som kan läsa brända DVD-skivor och därför står det RW i namnet. Exemplet från länken visade hur man brände en skiva i datorn, som man sedan spelade upp i DVD:n för att uppdatera firmware eller bioset.
Mer
15 år 6 månader sedan #157781 av tussilago80tussilago
hej igen
jag ha rnu fått en ny bärbardator- och som dataoförstående har jag några frågor om min Thinkpad r61e, typnummer 7650 DQG S/N L3-DW 697 08/07.

jag spelar upp en DVD från ett läkarseminarium, men datorn spelar bara upp ljudet inte bildfilmen från läkarseminariet. Varför? på tv:ns dvd-spelare kan jag se filmen och höra ljudet samtidigt.

När jag ska bränna så frågar datorn efter en CD-skiva trots att jag satt in en DVD-skiva förut och har kopierat materialet från DVD-skivan. Men det kan ju tänkas att eftersom att bildfilmen inte kom med, så kankse den uppfattar DVD som en CD-skiva.
Mer
15 år 6 månader sedan #157783 av Nissegossen

PSR skrev:

Gäst skrev: Hej
Jag undrar om nån vet hur man bränner DVD på datorn. Jag har en DVD-skiva men vill göra en kopia. Kan jag ladda hem något gratis program för att bränna?

Jag rekommenderar en äldre version på Nero. De nya tar över datorn totalt.


Jag tror på grund av att jag råkat ut för samma sak på min dator, att de nya neroprogrammen och att de i sin tur stoppar allt kopieringsskyddat material.

Min dator frågar också om CD-skivor trots att jag försöker bränna en DVD skiva! Jag har även försökt med mediaspelaren ifråga om det som ligger på hårddisken och den säger att jag har bränt för många ggr och att ursprungsfilerna är ändrade.

Men, jag råkar ut för exakt samma sak när jag försöker kopiera en DVD rakt av!
Det är något skumt program som microsoft måste ha installerat, för att komma undan fildelning.

På annat sätt kan det inte vara....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum