hackare på datorn - blä

Mer
11 år 1 månad sedan #563270 av paddi
Svar från paddi i ämnet hackare på datorn - blä
Så fort nån säger att ens dator är smittad/hackad eller att det dyker upp fönster på skärmen som säger samma sak ska man akta sig! Ofta står det typ "YOU ARE INFECTED, DOWNLOAD THIS FIX/ANTIVIRUS/REMOVAL SOFTWARE". DET är Viruset man luras att ladda ner! Så nästa ggn du får ett sånt meddelande eller att man är smittad lr dylikt, vet då att att dom försöker lura dig att ladda ner ett virus/trojan.
Microsoft (eller något annat företag) skulle aldrig få för sig att ringa dig och hjälpa dig gratis.
Mer
11 år 1 månad sedan #563272 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet hackare på datorn - blä
Det var vad min bror som jag konsulterade sa också...... microsoft eller liknande skulle ALDRIG ringa upp direkt. Bra att veta! Jo..... man borde ju fattat bluffen när de sa att de skulle hjälpa mig GRATIS. Och varför skulle de prata engelska.......

Men lixom....... hur kunde de få in loopen med blå sida i datorn liksom liksom.....då är man väl ÄNDÅ hackad på något sätt då rå........
Mer
11 år 1 månad sedan #563273 av paddi
Svar från paddi i ämnet hackare på datorn - blä
Nu när vi klarlagt det.. Ge mig din IP adress och Kreditkortsnummer och adress så jag kan fixa din dator.. :mrgreen:
Mer
11 år 1 månad sedan #563274 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet hackare på datorn - blä
Ja det var precis vad de var ute efter....... :evil:
Mer
11 år 1 månad sedan #563276 av paddi
Svar från paddi i ämnet hackare på datorn - blä
hehe skämt åsido. Har du gjort en system restore?
Mer
11 år 1 månad sedan #563279 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet hackare på datorn - blä
nej, borde jag det ? är det när man återställer datorn till ett tidigare datum? Första trojanen hade jag på då oskyddad dator innan jul..... huh.