besegra rädslor

Mer
11 år 3 månader sedan #556300 av rytmdoktorn
Svar från rytmdoktorn i ämnet besegra rädslor
Geta

Vad innebär ett förutsägbart och isolerat liv? Bor du själv och sköter hemmets sysslor själv, gå och handlar och sådant?
Mer
11 år 3 månader sedan #556302 av rytmdoktorn
Svar från rytmdoktorn i ämnet besegra rädslor
Geta

Hur blir du när du blir psykotisk av rädslan, vad händer med dig då?
Mer
11 år 3 månader sedan #556308 av Geta
Svar från Geta i ämnet besegra rädslor
Ja, jag bor fullständigt själv och sköter allt själv. Har inget boendestöd. Det är ingen som lägger sig i hur jag har det förutom min syster som jag har telefonkontakt med några gånger per vecka. Vi brukar kanske träffas var tredje månad.
Har fått besöka en psykiatrisjuksköterska 2 ggr per år men nu ska nog psykiatrimottagningen läggas ner. Jag är en fena på att spela frisk.

När jag blir psykotisk kan jag i mitt huvud dikta upp den mest osannolika historia. Förstår inte var fantasin kommer ifrån.
Det är 8 år sedan sist. Tror medlemsskapet på Viska har hjälpt mig att få styr på de flesta tankarna. Mina älsklings-vanföreställningar har klingat av.
Mer
11 år 3 månader sedan #556312 av rytmdoktorn
Svar från rytmdoktorn i ämnet besegra rädslor
Geta

Lider du av paranoida vanföreställningar? Hur kan dessa se ut i sådanafall? På vilket sätt har viska hjälpt dig? Arbetar du?
Mer
11 år 3 månader sedan #556314 av Geta
Svar från Geta i ämnet besegra rädslor
Tror faktiskt att jag brukar ha hörselhallucinationer. Hör verkliga människor säga träffande saker som de egentligen inte har sagt. Så farligt paranoid är jag inte för det mesta. Har inget arbete. Förlorade mitt arbete under Göran Perssons regeringstid då det skulle sparas i den offentliga sektorn. Har försökt jobba idéellt i kyrkor och i secondhand men det har inte varit så lyckat. Är strängt uppfostrad att man måste jobba och göra rätt för sig annars får man inte äta. Det skriver Paulus i bibeln.
Mer
11 år 3 månader sedan #556315 av rytmdoktorn
Svar från rytmdoktorn i ämnet besegra rädslor
Geta

På vilket sätt har viska hjälpt dig?