Dygnsrytm

Mer
11 år 2 månader sedan #559968 av idefix
Svar från idefix i ämnet Dygnsrytm
Det är okej

Ja kan bli trött och somnar av mig själv nu.

Till skillnad ferån den där sommaren 2007

Vilket fenomen.
Mer
11 år 2 månader sedan #560003 av spasy
Svar från spasy i ämnet Dygnsrytm
Jag kan inte ta zolpidem, blir konstig av dem och tappar minnet.
Sista gången jag tog dem slutade på akuten.
Mer
11 år 2 månader sedan #560009 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dygnsrytm
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am...ic.php?f=2&t=834 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 11 månader sedan #580549 av JigsawJohn
Svar från JigsawJohn i ämnet Dygnsrytm
Jag har inte haft någon stabil dygnsrytm på tio år, bara i kortare perioder. Faller alltid ur rytmen och sover olika tider på dygnet. Ibland blir jag uppe i flera dygn utan sömn och andra gånger sover jag i ett helt dygn. Har bra mediciner, det är inte det som är problemet. Motivationen och viljan, där har vi problemen.
Mer
10 år 11 månader sedan #580657 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dygnsrytm
Vilka mediciner har du, JigsawJohn? Har du någon sömnmedicin? Det är ganska jobbigt om sömnen krånglar ständigt och det kan vara svårt att göra något vettibt på dagarna då.
Mer
10 år 11 månader sedan #581527 av JigsawJohn
Svar från JigsawJohn i ämnet Dygnsrytm
Jag tar ingen direkt sömnmedicin, utan det är antihistaminer som jag tar mot nässelfeber som också verkar tröttande, och antidepressiva Mirtazapin som också har tröttande effekt. Jag hade bra dygnsrytm i vintras och under våren, men sen beslutade jag mig bara för att jag skulle vända på dygnet för att jag vill hålla min kreativitet vid liv, och den funkar bara på natten. Jag tänkte, jag kan ju inte leva utan min kreativitet, för det är det enda med mig som jag gillar, och för att kunna vara kreativ måste jag ha nätterna. Samtidigt mår jag sämre av att vända på dygnet. .?