Könsskillnader är orättvisa

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 11 månader sedan #1150505 av Cosmos
Jag läste här idag att det yrke där flest skadar sig i är skogsarbete. Och det är väl ändå ett yrke där män är i majoritet. Naturligtvis ska det betalas ut höga löner för jobb där man riskerar sitt liv. Men sopåkare...?

För övrigt, finns det två exakt likadana jobb? Ansvar och kompetens måste där väga tungt.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150528 av Amandara
Elektriker kunde väl vara ett bra jobb att ha. Aldrig sett en kvinnlig elektriker men det är väl inte svårare för kvinnor än för män. Kvinnliga snickare (Jag är en) har jag sett....och byggjobbare. Murare?
Mer
4 år 11 månader sedan #1150546 av Nissegossen

Cosmos skrev: Jag läste här idag att det yrke där flest skadar sig i är skogsarbete. Och det är väl ändå ett yrke där män är i majoritet. Naturligtvis ska det betalas ut höga löner för jobb där man riskerar sitt liv. Men sopåkare...?

För övrigt, finns det två exakt likadana jobb? Ansvar och kompetens måste där väga tungt.



Sopåkarna är ett yrke som måste finnas vill ni ha avskrädshögar på gatorna och råttor som springer i kapp?

Förr hade de råtthundar för att hålla ned råttantalet och de betalades ut skottpengar för varje råtta som de jagat? De fick betalt per svans samt att råtthundar, det berodde på att katterna var för små för att rå på dem.

på landet var det en säger en katt som fick komma in i boende huset, de andra fick leva på råttorna och ve den katt som tog en kyckling. Den laddade bonden hagelgeväret och sköt den katten så fort bonden såg den.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 11 månader sedan #1150553 av Klanggedin
Om jag frågar er kvinnor då?! Varför finns det inte mer kvinnliga skogshuggare eller mur brukare etc?
Mer
4 år 11 månader sedan #1150559 av Amandara
Bra fråga. Skogsarbete är inte lika tungt nu som förr. Farsan var skogsarbetare på 70 talet då tog de ner träd ett och ett. Han vred sönder ryggen. Och han gjorde det samtidigt som han var landslagsman....fatta orka.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1150563 av Klanggedin
Oj.
Hmm jaja.

Fler svar på det?
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Klanggedin.