Könsskillnader är orättvisa

Mer
5 år 1 dag sedan #1149745 av Klanggedin
PIIINSAMT, Tyvärr är det så att även om det finns forskning som har svar så tror jag många är rädda att sporten ska bli unnad för supermänniskor och skapa ett mer elitiskt sammanhang än vi har idag.
Det är uppenbart att man föds med olika potential för olika saker och att man kan kartlägga detta (t.ex. testosteron i det här fallet) och då kan man förutse vem som skulle bli nästa superstjärna om miljön tillät dom att utvecklas.

Om ni frågar mig så är problemet inte om hon vinner eller inte, snarare är hon kvinna eller inte. Det är bara att ingen vill ta klivet att medicinskt klassa henne med sjukdom och att man sen säger att fysiskt sätt så är du ingen kvinna!
Att reglera utifrån testosteron ensamt tycker jag är en farlig ide och problemet ligger i den icke binära könsdebatten som finns nu. Dom flesta går bedömas medicinskt som kvinna eller man men när klimatet tillåter folk att bedöma själva så öppnar det upp för att folk kan kalla sig vad dom vill och det skapar en otydlighet kring könsnormer och även hur vi har delat upp kvinnor och män i tävlingssammanhang.

Jag undrar vad den här kvinnan vill utgå ifrån efter hon raserat "man och kvinna".
Mer
5 år 1 dag sedan #1149747 av Geta
Svar från Geta i ämnet Könsskillnader är orättvisa
Om hon är sjuk, så borde hon tävla i Paralympics. Men det vore inte heller rättvist.
Mer
5 år 1 dag sedan #1149752 av Nissegossen

Geta skrev: Om hon är sjuk, så borde hon tävla i Paralympics. Men det vore inte heller rättvist.


:rotfl Kaka på kaka!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 dag sedan #1149852 av Klanggedin
Finns ingen bra lösning på det här. Antingen är hon sjuk eller så tillåter man vem som helst tävla oavsett typ.
Mer
5 år 1 dag sedan #1149864 av Amandara
Allt är en glidande skala.
Mer
5 år 1 dag sedan #1149867 av Nissegossen
Ungdom på glid? eller kanske du behöver glidmedel?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum