Könsskillnader är orättvisa

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 11 månader sedan #1150811 av Cosmos
Jag jobbade som säljassistent på en mansdominerad arbetsplats för många år sedan. Det var fruktansvärt. En av killarna mobbade mig, chefen fnös och skrattade åt mig och en tredje stötte på mig. Usch!
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1150825 av Nissegossen
Elektriker, det stod i media att endast några % Kvinnor jobbar som elekriker och branchen söker kvnnor ty de behövs för att lägga om ledningar och ny teknik och det är brist på elekriker det går inte att lösa med endast män

Får nu inte fram exakt artikel men här är några yrken och bland dem elektriker
www.expressen.se/omtalat/rattvist/5-vanl...na-loneskillnaderna/

dessutom matchar de tråden

Miika har rättat felet du säg

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150895 av Geta
Svar från Geta i ämnet Könsskillnader är orättvisa
Vågar knappt titta ut. Byggjobbare sätter upp ställningar i flera våningar på huset på andra sidan gatan. Det ser verkligen farligt ut.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1150932 av Nissegossen

Geta skrev: Vågar knappt titta ut. Byggjobbare sätter upp ställningar i flera våningar på huset på andra sidan gatan. Det ser verkligen farligt ut.



Jag vet ställningsbyggare lever farligt. Pratade med en, han sade jag kliver på kaggarna för att komma upp och lägga högre upp. Om ni förstår vad jag talar om så vet ni att den inte är förankrad den är endast nedkörd i den som är under och knaggarna. knaggarna är små och sitter ut med jämna mellanrum, bara för att kunna fästa annat i, det är inte ens 5 cm som det går utåt. På dem klättrade han upp bara för att det är enklarare men livsfarligt.

Du har rätt i att de tummar på säkerheten

Samt att det triggar min PTSD då jag på liknande sett har gjort mycket farliga saker i mitt eget liv

Ja, då i arbete

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Nissegossen.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 11 månader sedan #1151553 av Cosmos
Det är dock lite typiskt Sverige att ge ordentligt betalt för de jobb som kräver styrka och är farliga än de jobb som kräver hjärna och hög utbildningsnivå. Det märks att vi har ett 80-årigt regeringsinnehav av socialdemokrater eller socialdemokratiskt idégods. Som det ser ut idag är alla partier mer eller mindre socialdemokrater.