Till personer med affektiv problematik

Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1227050 av IngeF

Geta skrev: Nozinan räknas som antipsykotika. Smaken är som baken-delad.

Tror nok Nozinan fortsatt sliter med et dårlig rykte fra tiden det ble brukt som monopreparat på institusjoner. Det var helt andre doser enn jeg noengang har brukt.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by IngeF.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227053 av Drummer
När jag var hypomanisk så gick jag omkring på stan och trodde jag var Polis!

När jag är deprimerad så är mitt självförtroende lågt.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227065 av Cosmos

IngeF skrev:

Geta skrev: Nozinan räknas som antipsykotika. Smaken är som baken-delad.

Tror nok Nozinan fortsatt sliter med et dårlig rykte fra tiden det ble brukt som monopreparat på institusjoner. Det var helt andre doser enn jeg noengang har brukt.


Tycker Nozinan är bra. Tar dessa vid behov och då 25-50 mg. Förr i världen var doserna hundratals mg och gjorde patienterna trötta, håglösa och feta.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227101 av Nissegossen

Amandara skrev: Du dricker på tok för mycket alkohol Nissegossen. Du är paranoid. Sådär har jag oxå tänkt och känt. Men vem fan är intresserade av oss? Vi har bara varandra.


Det säger de i huvudet också jag är ensam runt om mig de både ser vad jag gör och skriver de känner mig bäst av alla så till den grad att om jag inte redan är det så blir jag ett självgående positiv, nej det är inte postivt men det gör behov av närvaro onödigt.

Men det är inte fri vilja och Bibeln lär oss att vi har fri vilja viket Gud har skapt oss med. Jag har rätt till fri vilja
Också du får respektera det men har tänkt på det du skrivit och det råkar sammanfalla med egen tanke, funderar dock på när. att säga något om det kräver nykter tanke. Samt alkohol hemma

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1227225 av Modesty
Vaken... men har mycket ångest. Talar väl mot hypomani?
Mer
4 år 2 månader sedan #1227230 av Inwatto
När man har hypomani är man uppvarvad och då kan ångesten bli stark. Eller så börjar det med ångest, svårt att sova och sedan gör sömnbristen att man kraschar. Någon natt utan sömn klarar de flesta, men kontakta din mottagning och säg att du har tidiga tecken så får du nog sömnmedel och kan sova.

Prata inte med hat i munnen!