Till personer med affektiv problematik

Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1227586 av Amandara
Jag fick kissa massor med gånger på natten när jag hade litium, vilket fullkomligt masakrerade sömnen. Mycket bättre med lamotrigin och jag håller mig stabil...i alla fall på det stora hela. Det är ett satans mecka att hitta rätt mediciner. Jag är oxå rädd om mina njurar som litium kan gå hårt åt. Särskilt nu efter att jag hade akut njursvikt är jag glad att jag inte haft litium på länge.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Amandara.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227589 av MsTibbs
Jag har både litium och Zyprexa mm
Mer
4 år 2 månader sedan #1227616 av Admin1

IngeF skrev: Ja, litium er tenkt som langtidsbruk. Manisk psykotiske må vel behandles med antipsykotika.

Även maniska utan psykos får antipsykotika mot mani.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227694 av IngeF
Javel. Er kanskje logisk. Det er sjeldent man framstår som mer påfallende gal for omgivelsene enn når man er manisk.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227700 av Cosmos
En typiskt manisk person är verkligen galen i ordets rätta betydelse. Denne går inte att prata med och är helt bortom kontroll. En vän till mig blev manisk när hon provade ett licenspreparat och hon sprejade ner en hel studentkorridor med guldfärg. Motivet var manliga könsorgan...
Mer
4 år 2 månader sedan #1227765 av memphis
Ja, skillnaden mellan hypomani och verklig mani är att den riktigt maniska har ett beteende som är helt onormalt som de inte kan dölja. Är man hypomani så kan man framstå som överglad eller stressad men ändå som mera som frisk.