Till personer med affektiv problematik

Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1227234 av Modesty
Tack snälla inwatto!

Brukar du vara vaken så här sent?
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227243 av Inwatto
Nej, gick och la mig redan kl 22 och vaknade nu. Tog mitt nattinsulin och nu ska jag sova resten av natten är det tänkt.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 2 månader sedan #1227245 av Modesty

Inwatto skrev: Nej, gick och la mig redan kl 22 och vaknade nu. Tog mitt nattinsulin och nu ska jag sova resten av natten är det tänkt.


Oki! God natt!
Mer
4 år 2 månader sedan #1227246 av Inwatto
God natt! Kan jag inte sova ligger jag bara i sängen om det känns bra. Ligga och vrida sig i sängen ska man inte - då får man negativ upplevelse av sängläge och det är inte bra. Då kan det hjälpa att sitta i en skön fåtölj tills man somnar. Det gör jag ibland.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 2 månader sedan #1227247 av Modesty

Inwatto skrev: God natt! Kan jag inte sova ligger jag bara i sängen om det känns bra. Ligga och vrida sig i sängen ska man inte - då får man negativ upplevelse av sängläge och det är inte bra. Då kan det hjälpa att sitta i en skön fåtölj tills man somnar. Det gör jag ibland.


Ok! Det var ett bra tips. Jag har intagit soffläge. :) jag som jobbar imorgon. Visserligen kväll men det var värst vad den här jäkla ångesten bara sköljde över mig ikväll. Har du ångest ibland? Som sagt god natt.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227278 av memphis
Jag har en magisk bonad på väggen som hjälper mot ångest. Det är en jaquardväv med ökenmotiv. Den är stor, hela 2, 30 meter lång och täcker väggen bakom soffan. När jag har stark ångest, som i natt, lägger jag mig på vardagsrumsmattan och ligger och tittar på bonaden. Jag tänder några ljus också, då får hela bilden liv i det fladdrande ljuset. Det är mycket lugnande. En sorts magi i den bilden.