Vad ska jag göra

Mer
4 år 4 månader sedan #1217892 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Vad ska jag göra
Hmm... jag är väldigt samarbetsvillig gentemot psykiatrin och egentligen förstår jag inte varför jag inte skulle vara det. Jag vet ju att jag har varit sjuk och psykiatrin har ju hjälpt mig ur psykos och depression. Jag provade själv
Men det gick helt enkelt inte bra då.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1217920 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad ska jag göra

Admin1 skrev: Om du tycker du blivit felbehandlad kan du vända dig till patientnämnden.
Läs mer här:
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...missnoejd-med-varden

Blir du tvångsintagen hålls en rättegång på sjukhuset där du kan få en försvarare som företräder dig på andra sidan står de som tvångs intar dig. Du har där en chans att slippa vara intagen på andra sidan läkarexpertis, de som sett till att trångsinta dig. En sådan rättegång får du vara med om du blir inlagd, intervallet överlåter till andra att svara på

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 4 månader sedan #1217927 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad ska jag göra
En sådan rättegång fick jag vara med om 1998. Visste inte hur det gick till. Blev förvånad, när jag kom in i ett rum på på psyket med en massa folk. Det gick bra. Blev utskriven.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1217965 av Clean
Svar från Clean i ämnet Vad ska jag göra

aaabbbrkc skrev: Har jag något val? Dom har ju förstört det så jag inte kan vara kvar här. Det finns saker i mina föräldrars ägo som jag gärna vill kunna få nån dag men då vet jag inte hur det blir med det om jag måste gå i landsflykt.

Jag var i samma bana. När jag rymde skrev jag min folkbokförd adress i Södermalm sthlm. Deras psyk är överfulla. Så när jag satt på psyket frågade jag personalen var jag var folkbokförd. Då blev det ett jävla liv på dom för dom får inga pengar för min plats där för jag var folkbokförd i en annan stad. Och jag överfördes till Södermalm sthlm psyk. Nästa dag var jag utskriven. Så slapp jag fly till utlandet.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 4 månader sedan #1218034 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad ska jag göra
Man kan inte fly från sig själv eller sin sjukdom.
Mer
4 år 4 månader sedan #1218159 av mormor1
Svar från mormor1 i ämnet Vad ska jag göra
Ok stämmer det som clean säger att dom är överfulla på söder? Har försökt hamna där själv men inte lyckats då nuvarande läkare inte ville skriva remiss och jag upplevde att han försökte leda bort mig från att vilja komma dit.