Ska åka in till akuten strax

Mer
9 år 11 månader sedan #664414 av islaa
Svar från islaa i ämnet Ska åka in till akuten strax
Inte vad jag vet.
Mer
9 år 11 månader sedan #664483 av Admin1
Du kan ju badda med klorhexidin lösning, som är bakteriedödande eller ännu hellre dränka en kompress i klorhexidin och häfta fast den, så du får långvarig effekt.
Mer
9 år 11 månader sedan #664500 av islaa
Svar från islaa i ämnet Ska åka in till akuten strax
Jag baddar med det några gånger om dagen. Förra omgången hade jag sönderklippta bitar av bindor dränkta i klorhexidin fasttejpade under armarna :D

Funderar på att köpa hibiscrub och tvätta mig med varje dag i förebyggande syfte. Eller ännu bättre om man skulle kunna få det utskrivet.
Mer
9 år 11 månader sedan #664645 av Admin1
Kompress med Alsolsprit kan vara värt att testa:

"Några dagars omläggning med alsolsprit kan också få en böld att dra ihop sig och börja läka av sig själv."

www.1177.se/Stockholm/Stall-en-a ... ehandlas-/
Mer
9 år 11 månader sedan #664646 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ska åka in till akuten strax
När jag jobbade på gynekologisk avdelning duschade patienterna med hibiscrub kvällen innan de skulle
opereras. Sedan bäddades det rent i sängen. Man undvek att raka där det skulle opereras. Kan du inte
undvika att raka dig under armarna, islaa.
Mer
9 år 11 månader sedan #665178 av islaa
Svar från islaa i ämnet Ska åka in till akuten strax
Nä, det kan jag inte :)
Går ofta i kortärmat / ärmlöst och jag tycker inte om hur det ser ut orakat.

Har åkt på öroninflammation nu. Det är så illa och gör så ont att jag gråter ibland, som ett litet barn. Var på apoteket nyss och köpte alvedon och nässpray. Vi pratade lite och hon på apoteket trodde att jag har något fel på immunförsvaret. Min läkare skickade remiss för provtagning senast så jag ska väl gå och ta prover när jag blir lite piggare.

Jag är så medtagen att jag inte orkar åka till någon akut / läkare för det ligger för långt bort och jag vill inte äta mer antiobiotika nu. Det känns redan bättre med två alvedon och avsvällande nässpray och jag har fått i mig flytande föda i form av näringsdryck nu, det första jag äter på ett dygn eftersom jag inte kan tugga pga smärtan.