Ska åka in till akuten strax

Mer
9 år 11 månader sedan #665214 av Admin1
Hoppas att det går över. Drabbas du ofta av öroninflammation?
Från Vårdguiden:

"En öroninflammation läker oftast av sig själv. Om det gör ont kan man ta receptfria smärtstillande läkemedel. Det kan också hjälpa att hålla huvudet högt, då minskar svullnaden i näsan och öronen och det gör mindre ont.

Ibland kan öroninflammationen behöva behandlas med antibiotika, vanligtvis penicillin. Om trumhinnan spricker och var rinner ut bör man få penicillin oavsett ålder."

www.1177.se/Stockholm/Fakta-och- ... lammation/
Mer
9 år 11 månader sedan #665221 av islaa
Svar från islaa i ämnet Ska åka in till akuten strax
Nä, det är nog över 10 år sen nu. När jag var barn hade jag det jämt och ständigt dock. Jag har läst vårdguiden och följer deras råd. Men det gör förjävla ont trots smärtstillande, även om jag inte gråter längre.
Mer
9 år 11 månader sedan #665237 av islaa
Svar från islaa i ämnet Ska åka in till akuten strax
Ja, det värker igenom alvedonen på 2-3h och jag kan inte fungera pga smärta så jag får väl göra ett akutbesök igen. Behöver väl kolla upp inflammationerna i armhålan också som växt sig rätt stora. Suck, hej och hå. Jag avskyr det här.
Mer
9 år 11 månader sedan #665238 av Admin1
Det var illa. Alvedon doseras väl 4 gånger dagligen och man kan ta max 2 tabletter per gång. Alvedon ger ganska bra effekt mot smärta ofta. Hur länge har du tagit Alvedonen?
Mer
9 år 11 månader sedan #665255 av islaa
Svar från islaa i ämnet Ska åka in till akuten strax
Jag tog dom tillsammans med naproxen imorse vid 10. Sen en gång till nu vid 14 (men utan naproxen eftersom jag bara får ta dom 2 ggr / dagligen). Det värker redan igenom alvedonen. Råkade slänga bak huvudet när jag duschat för att jag hade hår i ansiktet. Fick en smärtattack som nu hållt på i 10 minuter.
Mer
9 år 11 månader sedan #665322 av Jesus/magnus
det där är hjärnhinne inflammation, migrän eller trängningar i de fina kärlen i hjärnan??

John 8:31-32.