Laga mat del 2

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 4 månader sedan #1116743 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Laga mat del 2
Nån här som gjort någon julmat? Nissegossen ska ha gjort köttbullar. Jag har inte gjort Janssons frestelse eller köttbullar på flera år.
Mer
5 år 4 månader sedan #1116765 av Geta
Svar från Geta i ämnet Laga mat del 2
Nej, jag har inte gjort någon julmat. Har inte varit på något julbord.
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1116811 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Laga mat del 2

Fantasio

Nån här som gjort någon julmat? Nissegossen ska ha gjort köttbullar. Jag har inte gjort Janssons frestelse eller köttbullar på flera år.


Köttbullar har jag gjort lök och ansjovis har jag men ingen grädde kvar och saknar ströbröd skruvlocket inte satt fast så jag tappade burken och innehållet hamnade på köksgolvet. Visserligen har jag potatis, men jag är lat och vill ha en påse med pommes stripes i frysen att göra det på. Det är snabbvarianten

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 11 månader sedan #1151678 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Laga mat del 2
Hur ska jag kunna laga mat, jag tycker det är jobbigt att bara värma en färdigrätt. Sköter ni er matlagning? Jag gissar att Felix och Findus rätter är rätt populära här.
Mer
4 år 11 månader sedan #1151693 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Laga mat del 2
Findus finns inte på kartan att jag köper, bojkottar allt vad Findus heter. De köpte namnet och lade ned all produktion i Sverrige, de lever högt på namnet, men som sagt inget tillverkas i Sverige

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1201030 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Laga mat del 2
Jag har fått inspiration, jag ska laga mat igen. Sist jag lagade mat (falukorv och pasta) var på juldagen 2017. Jag ska köpa färdiga köttbullar och mikra och koka pasta till det. Sedan ska jag köpa falukorvsring och dela i fyra bitar. Enklast möjliga och man blir mätt och sparar pengar.