Laga mat del 2

Mer
4 år 5 månader sedan #1201058 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Laga mat del 2
Har liggande falukorv bit, delad pga att jag ville inte ta hela. i morgon gör jag korv stroganoff på den får inte glömma att ta upp den ikväll

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 5 månader sedan #1201061 av memphis
Svar från memphis i ämnet Laga mat del 2
Köpte vanlig mjölk för första gången på ett år. Tänkte det skulle vara jättegott. Det var det inte. Smakade inte illa, men inte gott heller. Kommer inte att köpa det igen. Jag kör hellre med min Mandelmjölk, den är godare.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201063 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Laga mat del 2

Fantasio skrev: Såg att Geta ätit hasselbackspotatis. Gott! Mamma bodde väl nära ett Hasselbacken. Ett tips är att lägga potatisen i en sked för att inte skära hea vägen igenom, det gjorde inte jag. Sen ska man kanske ösa upp det smälta smöret minst en gång över potatisen, det gjorde inte jag. Blev gott ändå. Enkelt och som sagt gott. Potatis kunde fylla en egen tråd.


Ett hassel bestånd har i allmänhet en ägare och ingår inte i allemansrätten, så förvissa dig genom att fråga ägaren till träden om du får plocka, annars kan du få polisen på dig för det är olagligt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 5 månader sedan #1201069 av Geta
Svar från Geta i ämnet Laga mat del 2
De hasselbuskar som jag sett har inga ätliga nötter.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201071 av Clean
Svar från Clean i ämnet Laga mat del 2
Även är mandel en av det nyttigaste man får igenom kosten. Det kan sänka med att dö i hjärt och kärlsjukdomar rejält.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1201307 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Laga mat del 2
Man kan köpa en påse som det står "Sommargrönsaker" på. Koka upp dem i en liten kastrull. Man ska väl bara fylla i vatten så att det täcker grönsakerna. Eller så skippar man det och köper ett salladshuvud. Jag är taggad!