Laga mat del 2

Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1201349 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Laga mat del 2
Alla nötter som är inhemska är ätliga och nötter är fullvärdig kost, ta dem kasta i elden kratsa ur salta ät med smör om du har det. Nötter är som sagt fullvärdig kost alltså mat för nödtider.

Geta det finns om man går in i skogen vid Svarttjärn en stig den kan gå på där är ett hasselnötsträd sedan går man vidare och går man åt hållet man kom från, går det bra att gå hem en lagom promenad. får tillägga att på höger sida innan stigen finns gott om trattkantareller

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201356 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Laga mat del 2
Svamp har knappt några kalorier men den är en bra smaksättare

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1201369 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Laga mat del 2
Leta bär är inget man ska göra. Man gör av med mer energi på letandet än den energi man får i sig av bären. Har jag hört.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201382 av memphis
Svar från memphis i ämnet Laga mat del 2
Jag ska äta havregrynsgröt och två kokta ägg till middag idag. Brukar koka äggen i 7 minuter. Det är ekologiska ägg och de blir lagomt lösa vid 7 minuter.
Mer
4 år 5 månader sedan #1201387 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Laga mat del 2
Jag kokade 3 ägg åt gången i en lite gryta i 9 minuter. De blev inte lösa och inte för hårda. Gulan ska vara saftig och inte lös. Men nu är det färdigäggat. Bara veganskt här.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1201408 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Laga mat del 2
Jag tycker inte om ägg. Jobbigt med smörgåstårta då man får pilla bort dem. Fast jag kan äta det i nödfall. På 90-talet drack jag råa ägg.