Skaffa hund

Mer
13 år 7 månader sedan #338984 av Poppy
Svar från Poppy i ämnet Skaffa hund
skord,

Håller med! Tycker det är sjukt att många verkar se "snäll" som nåt negativt... Snäll är bra! :D
Mer
13 år 1 vecka sedan #396637 av Gelehallonet
Svar från Gelehallonet i ämnet Skaffa hund
Instämmer massor! Jag blev radikalt bättre när jag fick hem min hund. Jag skulle inte klara mig utan henne! Hon är så pass liten att hon inte kan dra nämnvärt i kopplet. Jag har undrat över det ibland, hur kunde jag tillfriskna [i:2sguo4s8]så mycket[/i:2sguo4s8]? Det var en så snabb och klar förbättring att jag blev förvånad själv. Man vovve kunna få en vovve på recept, det skulle nog hjälpa bättre än mycket av det de skriver ut.
Mer
13 år 1 vecka sedan #396641 av Poppy
Svar från Poppy i ämnet Skaffa hund
En av mina fyra hundar var hopplös på att dra i kopplet. Det är först senaste året som han tröttnat lite på dragandet. Vi kämpade i ett par år iaf med att träna honom att inte dra, och under dom åren gick vi väl igenom några olika träningsmetoder. Men inget funkade. Till slut gav jag upp och lät honom ha dragsele på promenaderna och så fick han dra som han ville (han är liten, så man orkar ändå hålla i honom). Jag upplevde att han blev mer avslappnad när jag sket i koppelträningen och bara lät honom dra på. Jag tror helt enkelt han gillade känslan av att spänna musklerna och ta i allt vad han hade. När han väl fick sin dragsele byggde han verkligen upp rejäla dragmuskler också... han blev som en bodybuilder i kroppen! Men nu när han är äldre så har han som sagt tröttnat lite på detta och går mer normalt på promenaderna. Musklerna har också krympt ihop till mer genomsnittlig hundnivå.
Mina andra tre hundar går fint i kopplet.
Dom är roliga, hundarna. :D
Mer
13 år 1 vecka sedan #396690 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Skaffa hund
Mer
12 år 10 månader sedan #408865 av ensamflickan
Svar från ensamflickan i ämnet Skaffa hund
Skulle aldrig klara mig utan hund. Sånt okomplicerat sällskap och villkorslös kärlek. Och trygghet. Dessutom motion;-) (Även när det regnar.)
Mer
12 år 10 månader sedan #408875 av Geta
Svar från Geta i ämnet Skaffa hund
Tror inte att jag skulle klara relationen till en hund. Det var problematiskt i
början när jag hade skaffat katt.