Imperativa röster

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 4 månader sedan #886644 av Fantasio
Jag har problem med röster som säger åt mig dumheter. Oftast ska jag bege mig till en viss plats. De säger även åt mig att bruka våld. Jag har ju 600 mg Clozapine (tror jag), ska inte det räcka? Jag har upplevt prat på dagtid, inte bara när jag ska sova. Vad bör jag göra?
Mer
7 år 4 månader sedan #886647 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Imperativa röster
Men Klozapin kanske inte är rätt för dig tänker jag då ( det kanske är verkningslöst för er? ).

vad ni bör göra. Tycker ni ska ringa mobila akutenheten och prata med dem om det här. man ska inte behöva må så att rösterna uppmanar att gå till viss plats, bruka våld. Ring dit , var rädd om dig och jag hoppas på det bästa.
Mer
7 år 4 månader sedan #886648 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Imperativa röster
Har ni numret ?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 4 månader sedan #886658 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Imperativa röster
Jag har numret till akutenheten. Jag vet ju att det är min sjukdom som spökar, rösterna är inte verkliga. Tack för dina råd.
Mer
7 år 4 månader sedan #886665 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Imperativa röster
1. Slarva inte med medicinen. Då får du mer symptom som ett brev på posten.
2. Röster avtar med tiden om man inte gör som de säger. Helst ska man inte ens lyssna på dom, men det kan vara svårt. Det kan ta 10 år att bli av med dom, så hav tålamod.
3. Rösterna vill ha makt. De får det om man gör som de säger. Då blir de starkare och fler. Jag tror det är olika delar av hjärnan som tävlar om uppmärksamhet och att få styra och ställa.

Detta är mina egna erfarenheter. Jag är inte beläst i ämnet, men har inre röster av avtagande styrka.

Prata inte med hat i munnen!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 4 månader sedan #886669 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Imperativa röster
Inwatto, säger dina röster åt dig saker? Jag blir orolig när jag hör saker.