Imperativa röster

Mer
7 år 4 månader sedan #886674 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Imperativa röster
Gud vill ingen människas död och röster som uppmanar dig att göra saker, gör tvärtemot och var halsstarrig mot dem och lyd absolut inte! Viktigt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 4 månader sedan #886678 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Imperativa röster
En kvinnlig röst, vi kan kalla henne H, bestämde jag träff med 50 ggr. Hon dök aldrig upp. Hade olika svepskäl varenda gång till varför hon inte kunde komma. Jag tyckte ett tag att det var bra att jag kom ut lite, men tröttnade till sist på det hela.

H kan få bestämma vilken enportionsrätt jag väljer ur frysen och vilken färg klädhängaren har när jag hänger tvätt. Det har betydelse för henne att rätt plagg får rätt hängare! Kan själv inte se betydelsen i det, men det kan hon få bestämma över...

Känner igen det där med att man känner sig rädd för rösterna. De har en slags styrka som är svår att ignorera. Därför är imperativa röster svårast att ha.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
7 år 4 månader sedan #886679 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Imperativa röster
Ja, åtminstone om du inte vet varför de uppmanar dig, det är ju en intressant uppgift. Att bara göra något för att de vill och inte veta varför, är ju en bra fråga att fråga? Eller?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 4 månader sedan #886680 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Imperativa röster
De får makt och betydelse om man gör det de säger oavsett om det är något bra eller dåligt. Därför kan man säga att H sitter på min ena axel och dinglar med benen. Hon har sagt att hon är en överdjävul. Kanske det.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
7 år 4 månader sedan #886681 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Imperativa röster
Inwatto, ja de sitter ju i direkt anslutning vad gäller ditt tänkande, där kommer deras makt ifrån. Man blir helt enkelt lurad av dem när de sitter mitt i tankecentrum, där de har makt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 4 månader sedan #886683 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Imperativa röster
Jag ser det som en tävling som pågår i hjärnan om vilken del som ska vara den som bestämmer. Olika delar får komma med förslag och om man blir accepterad av omgivningen så "vinner" man makt.

Prata inte med hat i munnen!