Imperativa röster

Mer
7 år 5 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #886696 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Imperativa röster
Inwatto, se det som om du tittar i två speglar, en sitter i badrumsskåpet den andra över tvättfatet och jag har valt det själv. Om man vrider på badrumsskåps spegel den går att öppna och spegeln sitter ju i dörren. Hur många kopior av dig själv kan du se. Det ser jag som att jag är bara en av många jag och det sker en urvals process och vi är helt enkelt för många och de som är bäst får en frisedel direkt till himlen.

Därför ser jag inte alls självmordet som utväg, du kommer i så fall ställas inför exakt samma situation i varje liv du lever med din ande i kroppen i hela din själ, du måste leva och aldrig ta livet av dig, det är någon annan del i din själ som behöver kroppen för att komma vidare.

Jag vet att detta är mina egna tankar, det här får ni ta, även den kristne, prata med fadern om det i din kammare.

Kom tillbaka när du kan prata om det och erhållit upplysning av fadern, slå inte ned detta, ta tillvara det som är samt, släng resten, men du behöver inte alls slå bibeln i huvudet på mig.

Tänk själv för en gångs skull, med svar på svenska.

Detta och den här planeten ligger också den mitt i himmelriket, det är att söka invärtes och gå ut i natten och kolla stjärnorna och vem är du däruppe?

Natten kommer och då kan ingen verka

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
7 år 5 månader sedan #886850 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Imperativa röster
Imperativa eller uppmanande röster kan vara farliga och är nog den värsta formen av röster. Känner du inte att du kan motstå rösternas uppmaningar, så ring psykakuten genast. Annars så var noga med att ta medicinen. Försök få Cipralex så ångest och depression minskar. Motionera mycket. Använd sömnmedicin vid sömnsvårigheter för dålig sömn kan förvärra besvären.

www.viska.se/sjalvhjalp/312-sa-motverkas-roester
Mer
7 år 5 månader sedan #886901 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Imperativa röster
Det är aldrig svartvit, pröva, se om det strider mot någon lag Svensk eller Biblisk, absolut inte om uppmaningen strider med det som de säger, och lagen, men är de påstridiga och du har tid att göra vad de säger, kan du få en upplevelse och då tackar de dig kanske för att du har räddat liv.

Kan inte kategoriskt förneka allt som kommer ifrån dem, men var försiktig och utsätt dig inte i fara för dig själv eller andra.

Helt kort, gör inget ont

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 5 månader sedan #887233 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Imperativa röster
I Norge är det ofta så att har man uppmanande röster får man eget rum och får inte träffa andra. Det är väl då risk att man skadar andra tycker dom. Det var Erco som berättade detta och han var arg på detta.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 7 månader sedan #1290236 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Imperativa röster
De säger åt mig att jag snart kommer att dö pg a dålig livsföring. Jag duger inte ens till att ta hand om mig själv. De säger att jag ska dö innan sjukdomen tar mig. Kommenderande röster är jobbiga. Men jag vill inte blanda in psykiatrin, jag har klarat mig själv förut o kommer så att göra igen. Det vore intressant att ta del av vad just du hör.
Mer
3 år 7 månader sedan #1290241 av Geta
Svar från Geta i ämnet Imperativa röster
Fantasio,

Du har inte funderat på att förbättra dina levnadsvanor?