Seroquel + och -

Mer
15 år 8 månader sedan #143379 av galärslav
Svar från galärslav i ämnet seroquel + -
admin , jag har 100 mg depottabl. till kvällen och det är så fort jag tagit den dosen som det känns knasigt. Har svårt att somna ( vilket jag inte hade tidigare ) för det känns som om huvudet går för högvarv och jag får svårare att koncentrera mig på omgivningen såsom tv , dator och överhuvudtaget rumsuppfattningen blir ' jobbig ' . Som en värmande yrselkänsla. Något snabbare hjärtrytm då efter att jag tagit dosen på kvällen men inte under dagen , då har jag inga biverkningar av seroquel.

Tror att jag har för mycket mediciner faktiskt med seroquel, egentligen ville jag ju höja risperdalen något men i .o. m att jag är lite rastlös så trodde min läkare att jag skulle bli mer rastlös på en höjning av risperdalen.

Just nu försöker vi komma på en bra blandning av medicinerna och rätt dos , men 100 mg seroquel ihop med de jag har redan blir för mycket.

Förstår att detta är individuellt och att många kanske mår bra av seroquel .
Det var ju likadant för mig med Clozapine, vilket är en erkänt effektiv medicin annars.

Ångesten har minskat kraftigt de senaste åren och mitt seroquel-problem har inte ökat ångesten i .a. fall.
Mer
15 år 8 månader sedan #143563 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet seroquel + -

galärslav skrev: admin , jag har 100 mg depottabl. till kvällen och det är så fort jag tagit den dosen som det känns knasigt. Har svårt att somna ( vilket jag inte hade tidigare ) för det känns som om huvudet går för högvarv och jag får svårare att koncentrera mig på omgivningen såsom tv , dator och överhuvudtaget rumsuppfattningen blir ' jobbig ' . Som en värmande yrselkänsla. Något snabbare hjärtrytm då efter att jag tagit dosen på kvällen men inte under dagen , då har jag inga biverkningar av seroquel.


Hur snabbt kommer denna effekt efter det att du tagit tabletten? Vid vilken tid tar du den? Får du problem med tankerusningar eller ökat tankeflöde?
Hur länge har du använt Seroquel?

Du tar alltså både Risperdal och Seroquel. Du fick Seroquel för att läkaren inte ville höja Risperdaldosen mera? 100 mg Seroquel är en ganska låg dos.
Mer
15 år 8 månader sedan #143610 av Libellule
Svar från Libellule i ämnet Seroquel + och -
Jag ska övergå till Seroquel depot nu. Det ska bli intressant att se om det blir någon skillnad mot de vanliga tabletterna.
Mer
15 år 8 månader sedan #143667 av galärslav
Svar från galärslav i ämnet seroquel + -
admin , jag har återgått till de doser och mediciner jag hade innan seroquel och mår hyfsat på den mixen .

hoppas andra mår bra av seroquel
Mer
15 år 8 månader sedan #143702 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Seroquel + och -
Skönt att de löste sig för dig och att du nu mår bättre. Risperdal ger nog litet starkare effekt än Seroquel, men Seroquel är kanske bättre mot ångest och depression.
Mer
15 år 8 månader sedan #143725 av galärslav
Svar från galärslav i ämnet seroquel + -
Tack