Seroquel + och -

  • Maran_
  • Besökare
  • Besökare
15 år 8 månader sedan #140870 av Maran_
Svar från Maran_ i ämnet Seroquel + och -
Seroquel har inte varit en positiv upplevelse för mig.
Har fått skador av denna medicin som fortsatt fast det gått 4 år nu,
i form av låsta muskler ofrivilliga rörelser i kroppen ansiktet,musklerna,muskelryckningar överallt.

Men en del kanske mår bättre av denna medicin,jag kanske är ett undantagsfall.

Men man kanske ska trappa ned långsamt när du slutar med denna medicin,för vet inte om det var därför jag fått dessa skador,
att jag avslutade för abrupt,och om det är för att jag var väldigt dålig innan jag började med denna medicin.

Men jag kan inte säga vad någon annan ska göra bara berätta vad jag varit med om.jag är ju ingen expert så.
Mer
15 år 8 månader sedan #140880 av galärslav
Svar från galärslav i ämnet seroquel + -
Maran , tack för dina erfarenheter gällande denna medicin
Händer det mig oxå så slutar jag med den direkt å tar en annan medicin
Mer
15 år 8 månader sedan #140900 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Seroquel + och -

tussilago80tussilago skrev: jag tyckte också att jag fick hjärtklappning av seroquel, men jag vågade inte säga det till doktorn, för att hon skulle säga att jag inbillade mig.

Adm1 nämnde medeciner som många ville fortsätta med. Är abilify också en sånt medel som folk vill fortsätta ta?


Abilify verkar folk fortsätta lika ofta med som andra nya antipsykotika t.ex. Zyprexa, Risperdal etc. Det verkar, som man i genomsnitt går ned 0,41 kg i vikt på Abilify, så det är bra om man har viktproblem.

Seroquel vidgar blodkärlen och sänker blodtrycket. Kroppen försöker att normalisera blodtrycket genom att göra så att hjärtat slår fortare och därför kan man få hjärtklappning av Seroquel. Det verkar som folk här tycker att de nya Seroquel depåtabletterna, som man doserar enbart till natten inte ger hjärtklappning eller trötthet.

Jag tror inte att Marans problem orsakades av Seroquel. Hon tog Seroquel i bara ett par veckor och sådana biverkningar brukar först komma efter flera år. Dessutom just för Seroquel är den typen av biverkan sällsynt.
Mer
15 år 8 månader sedan #140968 av Libellule
Svar från Libellule i ämnet Seroquel + och -
Jag har positiv erfarenhet av Seroquel, förutom den att den kanske börjar tappa lite effekt nu (är bippo). Ligger på 600 mg nu, och det är vad som krävs för att sova skapligt länge på morgonen. Jag behöver ju mycket sömn för att klara av dagen.

Så jag vill nog försöka byta, trots att det fungerat bra. Vikten har inte varit något problem. Jag har gått ned mycket i vikt trots att jag ätit mycket Seroquel.
Mer
15 år 8 månader sedan #143324 av galärslav
Svar från galärslav i ämnet seroquel + -
' mina ' seroquel tabletter är hemska , rent av farliga skulle jag vilja säga
tänker inte ta dessa mera , det var mkt bättre innan med risperdal , abilify och remeron. läkaren sa att man kan bli mera rastlös av för mycket risperdal , det var den jag ville höja.

lite nyfiken på trilafon efter vad jag läst om den

men har kommit på att jag nog har ett medicintak redan då det känns som en överdos med dessa seroquel-tabl.

seroquel påminner om leponex för mig
Mer
15 år 8 månader sedan #143371 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Seroquel + och -
galärslav,

Vilka biverkningar har du fått av Seroquel? Använder du de nya depåtabletterna, som man bara doserar till kvällen? Risperdal och Trilafon ger nog ungefär 20 % starkare effekt än Seroquel. Seroquel är bra om man är känslig för extrapyramidala biverkningar eller om man har mycket ångest.