Seroquel + och -

Mer
15 år 7 månader sedan #149548 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet Seroquel + och -
Hej! Jag tar också Seroquel och jag är riktigt nöjd. Det enda jag märker är att om man tar seroquel och är vaken, då kan man bli riktigt hungrig men man kan stå emot det, för det går över efter ett litet tag. Jag brukar ta seroquel innan sänggåendet och somna bra på det också.

Jag väger mindre nu än vad jag gjorde innan jag började ta den här medicinen. Men det beror väl mest på att jag är medveten om hungerkänslan man får och står emot den.
Mer
15 år 7 månader sedan #149569 av Libellule
Svar från Libellule i ämnet Seroquel + och -
Instämmer med Moonlight. Ingen viktuppgång här, snarare tvärtom, och Seroquel funkar bra som nattmedicin.
Mer
15 år 7 månader sedan #149585 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Seroquel + och -
Seroquel finns nu också som depåtabletter, som doseras en gång dagligen. Trötthet och hjärtklappning dagtid verkar minska och ibland helt försvinna med depottabletterna. Är det någon här med depottabletter, som har upplevt hunger, som Moonlight beskrev, efter att ha tagit dem?
Mer
15 år 7 månader sedan #149705 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Seroquel + och -
När jag hade Seroquel gick jag snabbt ner 22 kg... men fick sluta pga biverningar... Seoquel kan ge smärta i munnen en brännande känsla och kramper i händer och fötter... jag hade en låg dos och är mycket biverkningskänslig...
Mer
15 år 7 månader sedan #149745 av Räven
Svar från Räven i ämnet Seroquel + och -
jag har osså seroquel och har äntligen fått depot tabletter.....dessvärre ska jag ta 2 piller på morgon och 2 på kvällen....trodde ja skulle slippa det med depot varianten ?
Mer
15 år 7 månader sedan #149767 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Seroquel + och -
Ring och prata med läkaren, Räven för han kan nog ha skrivit doseringen för de gamla tabletterna. Du kan alternativt be apoteket ringa och fråga nästa gång du hämtar ut medicin.