Antipsykotika och sexlust

Mer
9 år 8 månader sedan #681808 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Antipsykotika och sexlust
Relationer är väldigt väldigt viktiga! Vi med dessa sjukdomsdiagnoser som vi har kanske inte orkar med så MÅNGA relationer men det är viktigt att åtminstone ha någon/några....... Vad är det som lockar en upp ur sängen/soffan när vi mår dåligt om inte relationer?????? När allt känns motigt.... :ljus
  • Miika
  • Besökare
  • Besökare
9 år 8 månader sedan #681814 av Miika
Svar från Miika i ämnet Antipsykotika och sexlust
Det som får mig att kliva upp på morgonen och köra på är min son. Sitt barn älskar man högre än livet självt. David var 2 år när jag fick min första psykos. Har brottats mot psykoser och depressioner i ungefär 10 års tid men han har aldrig märkt av min sjukdom
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 8 månader sedan #681815 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Antipsykotika och sexlust
Ja, oftast är anledningen till att jag rakar mig nästan vartenda dag, är att jag tänker på söta flickor som en metafor för den riktiga relation man saknar. Förr när jag var långhårig och hade ett långt skägg, så hade jag ingenting att leva för tyckte jag då. Var inne i en djup depression, där man kände sig oönskad i livet av alla. Så jag tror människor måste inse, att det enda vi har är hoppet.

Vars är världen på väg?
Mer
9 år 8 månader sedan #681827 av krokus
Svar från krokus i ämnet Antipsykotika och sexlust

Amandara skrev: Relationer är väldigt väldigt viktiga! Vi med dessa sjukdomsdiagnoser som vi har kanske inte orkar med så MÅNGA relationer men det är viktigt att åtminstone ha någon/några....... Vad är det som lockar en upp ur sängen/soffan när vi mår dåligt om inte relationer?????? När allt känns motigt.... :ljus

Fint skrivet! Bravo! :tummenupp



Jocke,
Det underlättar ju för en del deprimerade att se lite ljusare på tillvaron, om man kan unna sig att exempelvis gå till frisören. :)
Det kanske låter ytligt, men jag tror att de flesta ser sig själva i spegeln när de t ex borstar tänderna. Ser man då ut som hej-kom-och-hjälp-mig blir man ju inte direkt gladare.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 8 månader sedan #681845 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Antipsykotika och sexlust
Jo, behöver absolut gå till frisören. Jag tror det är konkurrensen mellan människor som komplicerar vår tillvaro. Jag kan inte se ljust på tillvaron, när jag känner mig däckad av att inte förstå vad folk säger och menar.

Vars är världen på väg?
Mer
9 år 8 månader sedan #681851 av krokus
Svar från krokus i ämnet Antipsykotika och sexlust
Vi är ju alla unika individer. Att person A passar bättre ihop med person B, än vad person C skulle göra, kan man göra något åt det? Eller vad menar du med konkurrens?