Antipsykotika och sexlust

Mer
9 år 8 månader sedan #680892 av krokus
Svar från krokus i ämnet Antipsykotika och sexlust
Klart att pengar är viktigt, men att gå på restaurang eller köpa presenter till någon man älskar... Det gör man för att man älskar personen, inte för att den andra ska älska en?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 8 månader sedan #681316 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Antipsykotika och sexlust


Sökte på illusoriskt kärlek, fick fram detta koncept som ställer den adekvata frågan om huruvida kärlek kan ges om man har bakbundna händer i ngt sammanhang? Då är den aktuella frågan, om barnet kan känna kärlek trots en minimal insats. Egentligen handlar denna bild tycker jag, om hur vi begränsas i vårt emotionella register kanske beroende på felaktig behandling? Medicin och felaktig feedback hindrar oss från att utvecklas!

Vars är världen på väg?
Mer
9 år 8 månader sedan #681420 av krokus
Svar från krokus i ämnet Antipsykotika och sexlust
Jocke,

Jag kom och tänka på hundar. De behöver ju kärlek. En gång när jag var på väg till mataffären såg jag ett gäng killar, varav en av dem hade en hund. Hunden skällde och viftade på svansen, ville nog ha uppmärksamhet från sin husse. Hussen slog hunden med kopplet! Hunden blev såklart ledsen och hade sedan svansen mellan benen. :(

Även barn behöver ju såklart kärlek från sin föräldrar. Det är kanske inte konstigt om någon person som barn inte får känna kärlek från föräldrarna, att den i vuxen ålder kanske inte vet hur man gör?

Vilka mediciner syftar du på? Menar du att antipsykotisk medicin gör oss till zombies, levande döda, att det är därför som vi inte utvecklas?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 8 månader sedan #681435 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Antipsykotika och sexlust
Jag tror det har tagits upp här tidigare, att vissa mediciner kanske inte hjälper så mycket vid olika symptom. Jag känner mig delvist som en levande död i vissa sammanhang, speciellt när jag inte förstår uppenbara saker. Jag har alltid varit sent utvecklad! Mina föräldrar har ju försökt ge mig så mycket kärlek som dem har kunnat. Men har ju två funktionshinder samtidigt, så det innebär väl kanske att brorsan har kanske fått lite mindre uppmärksamhet tror jag? Själv, så har han två vuxna barn och dem klarar sig fint i livet och han har långa förhållanden med kvinnor. Han är numera gift.

Vars är världen på väg?
Mer
9 år 8 månader sedan #681450 av Nissegossen
Känner med dig Jocke, du är inte ensam. De flesta av oss har det lika svårt som du att få fast sällskap! :hjärta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 8 månader sedan #681470 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Antipsykotika och sexlust
sexlusten försvann ju rätt drastiskt i och med psykisk sjukdom över huvudtaget tycker jag...... förutom hypomana perioder då