Blir hjärnan återställd efter slutat med Abilify?

Mer
6 år 9 månader sedan #955533 av Undrande

Nissegossen skrev: Polishelikopter som söker över huvudet på mig. De har inte här å göra.

Mer
6 år 9 månader sedan #955536 av Geta
Inte beror utvecklingsstörning på hjärncellsdöd. Det är det som jag menar. Inte hjälper någon antipsykotika mot utvecklingsstörning.
Mer
6 år 9 månader sedan #955635 av Admin1
Utvecklingsstörning sker under graviditeten. Innebär att kopplingarna i hjärnan inte är riktigt normala. Man föds med en inte riktig normal hjärna. Vid schizofreni märks utvecklingsstörningen oftast tidigast i tonåren för då rensas onödiga nervkontakter bort, men vid schizofreni försvinner även nödvändiga nervkontakter, som senare tillsammans med miljöfaktorer triggar psykos.
Mer
6 år 9 månader sedan #955709 av Undrande
Ja, men ibland kan synapser och neuroner på något sätt koppla om sig och funktioner återfås vad jag förstår, speciellt i tidig ålder. desutom kan man ju bli utvecklingsstörd efter graviditeten, vid förlossningen t.ex

Din teori om att "onödiga" nervkontakter skulle rensas bort i tidiga tånåren om man har shitzofreni är nytt för mig. Låter underligt. Dessutom blir man ju då predestinerad för att få SHF (så långt ord) väldigt tidigt och dessutom är man per se lite korkad, nog för att många med SHF är lite korkade men en hel del är ju också väldigt intelligenta. Du sa ju själv att rättpsyket numer mest befolkades, inte av psykossjuka, utan mer korkade individer.
Mer
6 år 9 månader sedan #955710 av Undrande

Geta skrev: Inte beror utvecklingsstörning på hjärncellsdöd. Det är det som jag menar. Inte hjälper någon antipsykotika mot utvecklingsstörning.

Nej, det tror jag inte, ändå får de neuroleptika. Hjärncessdöd...ja...jag orkar allvarligt inte gå in på det men det är ju olika kopplingar som torde kunna eller försvagas. Ungefär som man i vuxen ålder kan få "hjärndöd" av depression eller för den delen psykos.
Mer
6 år 9 månader sedan #955711 av Geta
Det är för att minska aggressiviteten som utvecklingsstörda får antipsykotika.