Blir hjärnan återställd efter slutat med Abilify?

Mer
6 år 9 månader sedan #955470 av Admin1
Det är inte bevisat att den minskar nervcellsdöd hos friska eller utvecklingsstörda. Vissa aggressiva utvecklingsstörda kan få Risperdal dock.
Mer
6 år 9 månader sedan #955472 av Erasee
Det vore bra om man kunde ge utvecklingstörda Clozapine ; då skulle deras hjärna skyddas... :tummenupp
Mer
6 år 9 månader sedan #955476 av Geta
Är ni inte ute och cyklar nu?
Mer
6 år 9 månader sedan #955493 av Undrande

Admin1 skrev: Det är inte bevisat att den minskar nervcellsdöd hos friska eller utvecklingsstörda. Vissa aggressiva utvecklingsstörda kan få Risperdal dock.

Men du skrev : "lägre än en normal person"
Det är jobbigt att det är så tungt att rota efter evidens och leta hål i dem. Men just Haldol ska vara bevisat illa, och jag vet ju hur jag själv blev, kanske jag var galen men inte blev det bättre förrens de kom med iden att sluta ge mig skiten.
Jag tror att antipsykotika är enormt överutskrivet, ofta off label utan rejäl undersökning, ofta pga resursbrist och att läkarna sitter i samma båt, du kan välja vilken färg du vill på din T-Ford bara du väljer svart...ungefär.

Sen är det ju samma sak de säger till mig, sedera , som du menar att de gör med utvecklingsstörda. Vilket jag ju också är trots en Iq över medel och jag hade iaf 1,7 på högskoleprovet. Har dock inte gått i skolan så mycket i livet.
Mer
6 år 9 månader sedan #955498 av Undrande

Geta skrev: Är ni inte ute och cyklar nu?

Jag vet inte för admin är dålig på källor. Klok är han men ingen är smart på alla sätt, jag tror väldigt mycket på medicinindustriella komplexet. Jag tror på pengars makt.

Jag såg ett tv-program där en feamstående forskare vad gäller psykopati granskade hjärnbilder. Så kom en bild fram, den var inte namngiven utan bara numrerad, och han utbrast "dettta är nog en av de mest psykopatiska hjärnor jag sett.."
Det var hans egen.
Historien skriven som jag minns den men i sak korrekt.
Mer
6 år 9 månader sedan #955502 av Geta
Det är det här med utvecklingsstörning som ni fått om bakfoten.