Haldol

Mer
3 år 1 månad sedan #1329992 av koi
Svar från koi i ämnet Haldol
Gjort
Mer
3 år 1 månad sedan #1329999 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Haldol
Haldol är en så saaataans potent medicin för (just) mig. Tar ju några typ 1-2 extra olanzapin på kvällen för att komma ner I varv och kunna sova. Det kan de hjälpa mig med men de funkar inte överhuvudtaget som antipsykotika. Känner jag psykotiska vibbar är det haldol som gäller. Kännt av lite psykosvarning på sistone, troligtvis tfs utsättning av sertralin och dålig sömn, och ökat haldolen - funkar kassaskåpssäkert. Det är en nåd....att ha en medicin som FUNKAR för det den ska. Provat flera andra antipsykotika som inte funkat till 80 %. Har tagit udden av den värsta råskräcken men som inte bitit på psykosen. Inte överhuvudtaget. Men det gör haldol. För mig är haldol en gudagåva. Utan den vore jag i en värld utav skit. Som jag varit i många år, decennier. Zyprexa, risperdal, abilify - funkar bara inte på mig. Som haldol gör kassaskåpssäkert. Det jag vill säga är. Att det är individuellt. Hur vi funkar på antipsykotika. För JUST MIG är haldol bäst i världen och en klippa. Och den gör hela skillnaden. Från galen och med en skör själ och en satans massa lidande på det personliga planet. Till fullt frisk och helt utan psykossymtom på ett par dagar. Tycker det är livsomvälvande. I mer än 10 år var jsg psykotisk hela tiden. Den värsta råskräcken var dämpad men var fullt fjättrat psykotisk. Tycker haldol har oförtjänt dåligt rykte i dessa kretsar. För mig personligen, och för Richard, är det en bra medicin. Det tycker jsg inte msn ska bortse ifrån. Man ska inte stänga dörren för NÅN medicin. Jag har sagt det förr. Inte 2 människor är identiska här på jorden. Utseendemässigt eller biokemiskt. Jag lämnar vittnesmål om att haldol är hela grejen för m7g. Från dyngparanoid med massor av föreställningar till helt fri från massiva positiva symtom på 2 veckor. Bortse inte Från det och den medicinen. Eller andra mediciner. Det är bedrägligt när man glider in i psykos. Knappt man märker det själv. Men jag har igenkänningsmsrkörer som gör mig uppmärksam. På att jag håller på att bli psykotisk. In med mer haldol. Och skillnaden är där tydlig som en solig dag. Med psykos, så mycket lågenergilidande. Med haldol pang frisk igen. Ja just jag funkar så på haldol. Någon annan funkar så på någon annan medicin. Det är individuellt. Jag vill bara lämna ett starkt och tydligt vittnesmål om att haldol visst är att räkna med. För somliga av oss. Jag är frisk på hsldol och det vete satan i gatan vars annars hemskt jag skulle vara.
Mer
3 år 1 månad sedan #1330001 av koi
Svar från koi i ämnet Haldol
Har redan, dag 4, märkt att de inte petar på mig längre. Det är ju bra. Så den kan ju bita på resten också.
Mer
3 år 1 månad sedan #1330007 av Geta
Svar från Geta i ämnet Haldol
Jag gillar Risperdal. Många talar illa om Risperdal. Det är som sagt individuellt.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1330018 av Richard
Svar från Richard i ämnet Haldol
Risperdal funkade för mig, men jag gick upp 10 kg, fast den kan vara Seroxaten som bidrog till det då jag började med den samtidigt. Men jag blev så trött av Risperdal, så jag kunde inte ta den.

Sen fick jag testa Zyprexa, Zeldox, Abilify, Esucos, Nozinan o Seroquel, men endast Haldol funkar som jag vill (Esucos lite grann men den har avregistrerats)!
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Richard. Orsak: Stavfel
Mer
3 år 1 månad sedan #1330020 av Geta
Svar från Geta i ämnet Haldol
Jag gick upp i vikt av Haldol men även av Risperdal, Mallorol och Hibernal..