Haldol

Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1329845 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Haldol

koi skrev: Nissegossen, jag vågar inte gå den andliga/troende vägen igen. Det slutade illa sist.

Jag kan förstå det. Det är en balansgång mellan vården och den andliga sidan för Jesus om du läser mark 3 vers börja från vers 20 läs ned till kapitlets slut. I början står det att hans moder och hans bröder gingo för att taga honom tillvara för de trodde han var från sina sinnen. Jesus sade att inte fick komma in där han var. Sedan säger han, vem är min moder vem är min broder och syster, kan bara tänka mig att han samtidigt för armen runt över folket i lokalen och säger jo, den som gör Guds vilja. Sedan säger han den som säger jag är från mina sinnen är bara värdig att kastas i det brinnande Gehenna soptippen utanför Jerusalem de kastade liken från avrättningar till de som inte hade en grav.
www.biblegateway.com/passage/?search=Mar...%3A20-35&version=NUB

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329846 av koi
Svar från koi i ämnet Haldol
Jag har problem med det. Inte i vanliga fall. Men när det börjar snurra till i hjärnan. Då börjar jag tro och veta och gå in i det totalt. Tur att jag blivit av med Jehovas iallafall. Jag sa jag är Buddhist, vill du diskutera?
Sen kom de inte mer.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1329857 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Haldol
Det är inte konstigt det är bara Jesus Kristus som klarat det. Alla andra har antingen på senare tid hamnat på sjukhus och fått medicin som faktiskt hjälper men samtidigt bör de ta hänsyn till den andliga aspekten kalla det onda andar som är på alla av oss, det är den egentliga sjukdomen och medicinen hjälper dig hålla dem i schack. En del läkare är faktiskt troende kristna. Jag talade med en Äldre överläkare, han sade jag förmår inte omfatta det.

På Jesu tid satte de sådana som oss i Kedjor vid en påle i marken där fick de mat och vatten.

Jag själv har alltid funderat på den andliga aspekten men samtidigt istället för att som jag resonerade med mig själv innan jag själv uppsökte psykiatrin 1974 tänkte jag en 2000 år gammal bok kan man tro på den? Jag tänkte det här måste vara helt modernt och det måste vara psykiatrin som har hand om det. Då valde jag psykiatrin. Blev inlagd nästa dag kl 08.00 på morgonen.

Man har en krycka att gå med om man fått en skada I benet och behöver stödja sig på något, I vårt fall hjälper medicinen oss, den är kryckan för vårt inre liv allt är inte bara hjärna vårt tankeliv är drabbat det är vad vi kallar sjukligt dit hör de röster vi hör. Medicin hjälper hålla dem i schack samt att det är den kryckan, men i det skadar det inte att be till de goda krafterna samt de kristna som är troende. Över hela mänskligheten finns sedan urminnes tider en tro på något mer än människan en Gudaberättelse som tar sig olika former över hela skapelsen. Du har din personliga tro, jag prackar själv ingen tro på dig, jag vill bara peka på Jesus och säga läs gärna berättelsen om honom med öppet hjärta och ta ordet till dig. Vilken tro du än har har du en Gud. Men vägen är genom Jesus säger han själv

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1329948 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Haldol

Kan man få stark ångest av Haldol?

En av rösterna säger ”Du kommer sluta andas.” Och då måste jag tänka på att ndas hela tiden, annars slutar jag.

Hon säger även att hjärtat kommer stanna och att jag ska dö.

Är det hon? Eller Haldol? Som orsakar det här? Ångest

 
Det är rösterna som ger dig ångest, men Haldol har lite svagare effekt än Risperdal

Finns strategier för att minska på röster. Titta på TV, lyssna på musik och försöka ägna sig åt något som tar all ens uppmärksamhet t.ex dataspel.

www.viska.se/sjalvhjalp/sa-motverkas-roester
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329968 av koi
Svar från koi i ämnet Haldol
Lyssnar på musik. Dygnet runt nu.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329991 av IM
Svar från IM i ämnet Haldol
Ring din sköterska !