Haldol

Mer
3 år 1 månad sedan #1329832 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Haldol
Det är rösterna, du behöver inte tänka på att andas, sparka ut rösten från dig, säg vik hädan i Jesu namn. Det borde ge effekt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 1 månad sedan #1329835 av IM
Svar från IM i ämnet Haldol
Hon säger ju att hon inte är rastlös det är ångest, jämför inte med er själv. Hon tar 1 mg morgon och kväll av haldol, 2 mg Risperidon och förmodligen har det för lite effekt och det är för tidigt att veta om Haldol kan hjälpa till att ta bort rösterna, man får ångest av höra röster och särskilt om den är elak, ibland när jag haft en elak röst så har jag kunnat känna hatet i rösten mot mig mig. Det ger ångest, och prata bort med skit som rastlöshet, antingen saknar ni erfarenhet och då är ni lyckligt lottade eller så saknar ni förmågan att känna, och förstå vad det innebär att leva med röster. Att vara schizofren innebär inte att du inte kan förstå och känna empati, för någon med samma sjukdom som du själv har och ni om någon borde kunna förstå. Eller sträcker den inte sig längre än till er själva. Då har ni ingenting lärt om schizofreni.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329836 av Geta
Svar från Geta i ämnet Haldol
Det var ord och inga visor. Jag har diagnosen schizofreni och har testat Haldol. Blev väldigt rastlös och kunde inte sitta stilla. Vad jag vet så har koi andra diagnoser. Ska man inte få yttra sig som schizofren på Viska.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329840 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Haldol
Har själv sparkat ut ångesten från mig, jag gjorde i princip så att jag satte mig i ena vågskålen resten av jordens befolkning i den andra för jag kände mig så jagad och inträngd i en hörna såsom ett jagat djur vände jag mig om och menade jag kompromissar inte med er längre gör vad ni hotar med. Då hade jag ångesten från helvetet en dödsångest som luktade skit på tre meters håll under den natten. Nästa morgon var allt som vanligt ångesten förmådde ingenting i verkligheten endast inom mig. Sedan gick det lättare och lättare och i dag har jag ingen ångest längre.

Ångesten går att bli av med, rösten i henne måste hon få att lämna henne och om hon ber i Jesu namn rösten, att han hjälper henne att bli av med rösten, så hjälper han henne. Det står i Bibeln gå in i din kammare stäng dörren bed till Herren och att be betyder samtal så prata med allas vår farsa så har Jesus sagt att vi får ett svar. Samt bed så sedan Fader vår. Det går mycket bra att använda egna ord

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 1 månad sedan #1329842 av koi
Svar från koi i ämnet Haldol
Nissegossen, jag vågar inte gå den andliga/troende vägen igen. Det slutade illa sist.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329843 av Geta
Svar från Geta i ämnet Haldol
Man kan vara sunt andlig.