Nissegossen kom tillbaka!

Mer
3 år 5 månader sedan #1300317 av krokus
Svar från krokus i ämnet Nissegossen kom tillbaka!
Som Pimed nämner, så varierar säkert kvaliteten på hemtjänsten runt om i landet! Precis som boendestöd!

Behöver jag skriva ännu en gång om boendestödjaren som hade sönder mitt märkesglas och inte bad om ursäkt? Hon sa inte ett ord! Jag fick ingen ersättning heller. Däremot har andra boendestödsföretag varit riktigt bra.

Som sagt: kvaliteten varierar!
Mer
3 år 5 månader sedan #1300328 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Nissegossen kom tillbaka!
När jag skulle flytta hjälpte två boendestödjare till. En av dem stod och beundrade min soppterrin. Det var sista gången jag såg den.
Mer
3 år 5 månader sedan #1300337 av Maxjohan1983
Trist när folk stjäl saker. Vårat sommarbarn snodde alla mina bästa hockeybilder.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 5 månader sedan #1300338 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nissegossen kom tillbaka!
Min pappa hade hemtjänst med de stal ingenting, men visst händer det att saker och pengar försvinner. Om kommunerna hade haft försäkring kunde man få pengar därifrån. Annars är väl godemän de som är värst på att stjäla. Det är där de stora pengarna försvinner.
Mer
3 år 5 månader sedan #1300340 av Maxjohan1983
Hur många godemän tror du stjäl?

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 5 månader sedan #1300342 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nissegossen kom tillbaka!
Det är tydligen dubbelt så många som man trott. Men det finns väldigt många 150 000, så antalet skurkar är nog relativt få.
www.svt.se/nyheter/inrikes/dubbelt-sa-manga-behover-god-man