Nissegossen kom tillbaka!

Mer
3 år 5 månader sedan #1300343 av Maxjohan1983
Ok :tummenupp

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 5 månader sedan #1300345 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Nissegossen kom tillbaka!

Cosmos skrev: När jag skulle flytta hjälpte två boendestödjare till. En av dem stod och beundrade min soppterrin. Det var sista gången jag såg den.


Det var mig en ful fisk.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 5 månader sedan #1300504 av Richard
Svar från Richard i ämnet Nissegossen kom tillbaka!
Jag har boendestöd, de hjälper mig att städa det värsta o dammsuga eftersom jag har det så enormt stökigt... Men jag sköter hygienen, katterna o ser till så att det inte typ möglar... Men att det är rörigt stör mig inte. Ibland får jag städmanier som kan vara i typ 3 dygn.





Innan anlitade jag 55 Plus, ett bl.a. städbolag som fick komma hem o städa hos mig.

Den första var jävligt gnällig... Först hittade hon en injektionsspruta o frågade; -Vad har du denna till? (Långt ifrån med att hon har med det att göra, jag får ha hur många som helst). Men jag hade den till att injicera vätskor i septumförsedda ampuller. Sen hittade hon en burk med kattmynta o frågade; -Vad är detta? (Långt ifrån med att hon har med det att göra, jag får ha hur mycket sånt som helst). O Jag förklarade att det var kattmynta o inte något annat.

Sen kom det en som var jättetrevlig, som kom flera gånger o var inte gnällig eller sur alls, vi pratade om allt möjligt trevligt. Men sen fick hon ett annat jobb.

Sen kom det en yngre kvinna som också var gnällig o kom bara en gång då hon, likt den första, tyckte antagligen att jag var för bortskämd för att få köket städat. Om jag betalar 180 kr i timmen, så har jag faktiskt rätt att sitta o peka på vad jag vill ha städat!
Mer
3 år 5 månader sedan #1300509 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Nissegossen kom tillbaka!
Jag städar min lägenhet 2 ggr i veckan! Mycket hundhår att dammsuga upp och försöker få lägenheten så klinisk ren som möjligt!
Mer
3 år 5 månader sedan #1300513 av memphis
Svar från memphis i ämnet Nissegossen kom tillbaka!
Jag städar vid behov vilket är ganska ofta. Min hund fäller lite nästan hela tiden, och ca 3 ggr om året byter hon päls. Köket brukar jag hålla efter dagligen då jag hatar gamla matrester och disk. Har diskmaskin så det är inte så mycket jobb. Det som brukar gro igen i min lgh är badrummet.
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1300517 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nissegossen kom tillbaka!
Hade problem med svarta avlagringar i toastolen. Jag köpte 2 flaskor Ättika (24 %). Körde ner toaborsten, så att bara lite vatten var kvar. Sedan hällde jag ner 2 flaskor ättika och väntade i 12 timmar. Sedan spolning och borstning. Sedan var allt borta.
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Admin1.