Nissegossen kom tillbaka!

Mer
3 år 5 månader sedan #1297681 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Nissegossen kom tillbaka!
Rätta mig gärna om jag har fel, men tesen är alltså denna:

  • - Nisse ljuger om sin inkomst och möjligen även om soprumsdatorerna för att vi ska ge honom en dator som han sedan ska sälja på blocket. För dessa pengar ska han köpa brännvin utan den gode mannens vetskap.

  • Att Nisses inkomstuppgifter offentliggörs motiveras med att han gnäller om sin ekonomi och för att förhindra att någon här som har det sämre ställt ger pengar till honom.

    Här är några spontana tankar jag får:
    1. Vad andra här gör med sina pengar är upp till dem.
    2. Det är lite creepy att kolla upp någons inkomst och lägga ut det på ett forum för alla att ta del av.
    3. Det hela låter messed up.

    Det inte så konstigt att Nisse väljer att lämna viska. Att säga att han är en lögnare, att han inte kan något och att han misslyckas med vad alla andra klarar här, är några exempel på vad du har skrivit de senaste dagarna, Admin1. Jag undrar mest vad poängen är med allt detta.
    Mer
    3 år 5 månader sedan #1297684 av memphis
    Svar från memphis i ämnet Nissegossen kom tillbaka!
    Admin har vanföreställningar om Nissegossen. Att han är ute efter att tigga pengar, vilket saknar grund egentligen.
    Mer
    3 år 5 månader sedan #1297686 av Lelle
    Svar från Lelle i ämnet Nissegossen kom tillbaka!
    bra sagt Vittrad!
    Mer
    3 år 5 månader sedan #1297687 av Cosmos
    Svar från Cosmos i ämnet Nissegossen kom tillbaka!
    Nissegossens alla utsagor av sin enorma generositet mot andra människor, kända som okända, har jag tagit med många skopar salt. Likaså soprumsdatorerna och det faktum att han framställer sig som smartast i världen.

    Men det är lite tarvligt av Admin1 att gå ut med hans inkomster och också vad han gör med pengarna. Särskilt som man är moderator...
    Mer
    3 år 5 månader sedan #1297689 av Geta
    Svar från Geta i ämnet Nissegossen kom tillbaka!
    Nissegossen är en gåta för mig.
    Mer
    3 år 5 månader sedan #1297702 av Admin1
    Svar från Admin1 i ämnet Nissegossen kom tillbaka!
    Nissegossen har alltid varit ute efter att få pengar via sajten. Tidigare så lämnade han sajten en tid för att jag inte ville bilda en ekonomisk förening, som skulle dra in pengar till sajten och honom förstås. Senare bildade bipolarna.se en ekonomisk förening, men fick inga pengar. Ni skall minnas att Nissegossen har ett svårt alkoholmissbruk och missbrukare behöver pengar för att finansiera missbruket. Sedan har han en grandios självbild och överdriver sin egen betydelse. Även om sajten skulle få pengar skulle de säkert villkoras så att det krävdes sjukvårdsutbildning eller akademisk utbildning och då skulle Nissegossen bli utan för han är f.d bryggeriarbetare. Vi har många på sajten som är mer meriterande än honom. Min fråga: Varför gnäller han ständigt om sin ekonomi och att han inte har råd att äta när han drar in 18200 kr/mån. Viska är ett självhjälpsforum och skall inte försämra hälsan med att finansiera missbruk.