Nissegossen kom tillbaka!

Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1297715 av krokus
Svar från krokus i ämnet Nissegossen kom tillbaka!
Admin1,

Haha, var du rolig nu?

Om du nu inte är perfekt, varför begär du att Nisse ska vara det? Sluta drick själv! Cold turkey! Nej, jag tänkte väl det. Att sluta missbruka (oavsett om det är alkohol, amfetamin, heroin eller socker) är inte det lättaste. Jag förstår inte, varför du är så hård mot Nisse. Dessutom är det inte schysst att lägga ut hans inkomst på nätet sådär. Han behöver Viska, precis som flera andra utav oss.
Last edit: 3 år 5 månader sedan by krokus.
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1297717 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Nissegossen kom tillbaka!

Varför gnäller han ständigt om sin ekonomi och att han inte har råd att äta när han drar in 18200 kr/mån.

En retorisk fråga. Att hans pengar går till sitt drickande är det nog ingen som argumenterar emot.

Viska är ett självhjälpsforum och skall inte försämra hälsan med att finansiera missbruk.

Nej, jag argumenterar inte för att vi ska finansiera Nissegossens missbruk. Jag ställer mig endast frågande till vad poängen är med att tracka honom i tid och otid. På vilket sätt hjälper det honom?
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Vittrad.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 5 månader sedan #1297721 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Nissegossen kom tillbaka!
Nisse vill att man mejlar honom om det är ngt man undrar över och därmed lämna ut sin egen adress? Han Äter god och dyr mat, ölen och andra sorter är inte tillnärmelsevis lika dyra som maten och han hjälper väl sin f.d. också? Men att lämna ut hans ekonomi kanske var lite väl drastiskt om man ser till sin egen inkomst. Bor i en liten stad med normala hyror, jag köper inte så mycket grejer jag har så jag klarar mig.

Nisse lever över sina tillgångar har jag räknat ut, åtminstone tidigare! Han har ju väl själv lagt ut sina inkomster hur han får fondpengar osv. Nisse har sina laster, men han har valt detta.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 5 månader sedan #1297722 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nissegossen kom tillbaka!
Jag har tröttnat på att i 2 års tid höra om han påhittade ekonomiska problem, som inte är några problem. Dålig stil att lägga påhittade ekonomiska bekymmer på andra som har det mycket svårare än han har. Nissegossen har en livlina med Prippsfonden där han kan få allt. Andra har ingenting. Nissegossen måste sluta ljuga om sin ekonomi.
Mer
3 år 5 månader sedan #1297731 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Nissegossen kom tillbaka!
Nissegossen får alltså bättre lön än den som jobbar heltid på Samhall!
Mer
3 år 5 månader sedan #1297732 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nissegossen kom tillbaka!
Ja, det har han.