Fra

Mer
15 år 7 månader sedan #149677 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet Fra

robert skrev: Tror ni att psykiatrin kommer använda sig av Fra:s fascistiska metoder för att få reda på osann information?


Nej det tror jag inte. Skulle det vara så, så skulle det ju vara hemskt.
Mer
15 år 7 månader sedan #149737 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fra

Admin1 skrev: Jag hittade artikeln med Levander. Han tyckte att massmord var för svåra för oss. Antagligen därför att förmågan att planera är försämrad.

Personer med allvarliga psykossjukdomar som schizofreni är i stort sett alltid för sjuka för att kunna planera och genomföra ett massmord.
www.svd.se/opinion/brannpunkt/ar ... 772325.svd


Kip Kinkel lyckades.
  • robert
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #149741 av robert
Svar från robert i ämnet Fra
PSR!!! Jag är inte lika insatt i FRA som du tycks det som. Det är bara det att jag laddat ner massa dokumentärer om hur dåligt psykpatienter behandlats genom årtionde. Men utifrån vad Admin skrev som jag läste idag så kommer dom inte prioritera psykpatienter.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 7 månader sedan #149769 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Fra

PSR skrev: Självklart handlar det om utländsk teletrafik som hotar Sverige.


Ja, men det är även internationell samarbete som regeringen kan få insyn i. All teletrafik är inte hotfull för sverige, likaså chatkontakter. Regeringen försöker få insyn i hur vissa jobbar internatonellt. På detta sätt försöker man skapa sig en maktposition.

Vars är världen på väg?
  • Joppe
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #149916 av Joppe
Svar från Joppe i ämnet Fra
Risken finns ju alltid att Fra kan komma att missbrukas av mindre nogräknade. Det hr hänt liknande saker förr.
Dessutom finns risken att regler ändras efterhand, när nya användningsbehov i samhället eventuellt uppstår.
Bra att det har kommit den hårda kritik mot Fra, som det faktiskt har.
Mer
15 år 7 månader sedan #149919 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Fra

robert skrev: PSR!!! Jag är inte lika insatt i FRA som du tycks det som. Det är bara det att jag laddat ner massa dokumentärer om hur dåligt psykpatienter behandlats genom årtionde. Men utifrån vad Admin skrev som jag läste idag så kommer dom inte prioritera psykpatienter.


Psykiatrin vet om sin egen mörka historia... jag är ute och föreläser om bemötande flera gånger i veckan för psykiatripersonal... du behöver inte oroa dig för att du sett filmer som visar hur det har varit...

Vad som kan hjälpa dig att få ett bättre bemötande om du blir sjuk igen är att ha anhöriga eller en förening eller ett personligt ombud på din sida... RSMH finns på många orter i landet och kan vara till hjälp...