Fra

Mer
15 år 7 månader sedan #149433 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fra
Jag hittade artikeln med Levander. Han tyckte att massmord var för svåra för oss. Antagligen därför att förmågan att planera är försämrad.

Personer med allvarliga psykossjukdomar som schizofreni är i stort sett alltid för sjuka för att kunna planera och genomföra ett massmord.
www.svd.se/opinion/brannpunkt/ar ... 772325.svd
Mer
15 år 7 månader sedan #149435 av maktlös
Svar från maktlös i ämnet Fra
Sedan ska man tänka på det att FRA intresserar sig inte för kriminalitet på det sättet utan det är juh en underättelsetjänst. Är man intresserade på att spana på brottslingar så har vi redan Polisen och SÄPO.
Mer
15 år 7 månader sedan #149594 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fra
FRA skulle enligt vad de sa igår på TV inte spana på personer bosatta i Sverige utan bara på utlänningar. Det är bara regeringen, regeringskansliet och försvarsmakten, som bestämmer vad spaningen skall omfatta. De måste vända sig till en speciell domstol för att få avlyssna också. Det är alltså ingen risk för att psykiskt sjuka skall bli avlyssnade av FRA.

sv.wikipedia.org/wiki/FRA-lagen
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 7 månader sedan #149595 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Fra
Men regeringen ska inte kunna spana på meningsmotståndare, vilket är min största misstanke, man försöker legalisera watergate. Man försöker se vilket nätverk vissa personer har. Så jag tror inte ett smack på att det är enbart signalspaning som ska idkas. Man försöker se hur utlänningar rör i i den svenska kretsen.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 7 månader sedan #149637 av maktlös
Svar från maktlös i ämnet Fra
Jocke,

Det är klart det kommer ske åsiktsregistrering. Åsiktsregistrering har vi vart jätteduktiga på i Sverige, när man kommer fram till att åsiktsregistrering skett så ber man om ursäkt och fortsätter registrera. FRA har tidigare använts i smyg för att spionera på företag både inom och utanför Sverige. FRA anmälde en kille för att ha publicerat ett äldre FRA dokument från 96 där det är sparade mailkonversationer.

FRA har även spanat på privatpersoner inom sverige men ja, här finns det inte lika mycket dokumenterat. Grattis iaf till Livets Ord =)
Mer
15 år 7 månader sedan #149640 av maktlös
Svar från maktlös i ämnet Fra
Jag tycker att denna lagen inte är så bra för allmänheten.
Men för mig personligen så är denna lagen väldigt bra ( tror jag ).