Jag och min kp

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1257730 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Jag och min kp
Min kontaktperson har blivit en smula kylig mot mig. Denne har varit hemma hos mig, vi har promenerat och vi har träffats över en kopp kaffe och alltid kommit bra överens. Nu blir det bara det allra nödvändigaste sagt. Vidare blir jag beskylld för att slarva med medicinerna. Det är en påse i apodosen jag ej öppnar och däri ligger två Nozinan och en Lergigan. That's it! Jag kommer att mejla min önskan om höjd dos benso under kvällen, jag höll på att inte få en syl i vädret när kp:n avfyrade sin okänsliga litania och glömde bort det jag tänkte prata om; Bensohöjning.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1257748 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Jag och min kp
Håller med din KP, Fantasio. Tror du inte att det kan vara så att din kropp har utvecklat ett beroende av Oxascand. Tror det kan vara så och din KP vill dig bara väl, han vill försöka bryta ditt beroende så du får faktiskt slå upp ögonen och börja lyssna, DU måste själv göra en del av jobbet, man kan inte bara ta emot hjälp utan att själv ge tillbaks. SKÄRP DIG och lyssna mellan raderna vad han försöker att få dig att förstå.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1257751 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Jag och min kp
Okej. Jag ska skärpa mig.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1257776 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Jag och min kp
Låter BRA Fantasio, VET att du klarar det.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257786 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Jag och min kp
Om du øker nozinandosen så vil det også ha en betydelig beroligende effekt, med minimal risiko for misbruk
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1259488 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Jag och min kp

Fantasio skrev: Jag fick en hel del frågor att svara på när jag var på AE (akutenheten) och min kp ringde mig om saken. Denne hade fått ta del av vad som skrivits. Bland annat var där namn på en röst som blivit mer framträdande. Stod visst något om att jag var självmordsbenägen, men det är jag inte. Hade jag varit det hade jag väl blivit inlagd. Jag har stort förtroende för min kp, men vad ska denne tro om mig?

Det har jag inget minne av, det jag skrev. Så det var alltså i maj månad jag var på observationsplats?

Min kontaktperson har arbetat länge inom psykiatrin. Kp:ns mamma har jobbat inom vården hon också. Jag har en kunnig kontaktperson, det klagar jag inte på. Men denne kan väl för fasen svara när man ringer och gärna svara på mejl också. Kp:n började prata om medicinbyte förra måndagen (när denne råkade svara i telefonen), då jag beskrev den verklighet jag lever i. Luft luren, ditt stycke! Är du nöjd med din kontaktperson?